wtorek, 16 grudnia 2014

wegańsko dla nowych, wspaniałych smaków

 Dyniowe placuszki podane z dyniowym budyniem, jagodami oraz płatkami kokosowymi
Pumpkin pancakes served with pumpkin pudding, blueberries and coconut flakes

To nie śniadania grają u mnie pierwsze skrzypce. Kolorowe jarskie talerze są mi zdecydowanie bliższe
niż słodkie placuszki. Dlatego dla takiego kolorowego talerza mogłabym zostać wegetarianką  

 Brokułowy ryż z suszonymi pomidorami i jajkiem; noodle z marchewki w sosie 
z mleczka kokosowego i masła z nerkowców; awokado, kukurydza

A dla takiej miseczki nawet weganką

Ciecierzyca smażona z suszonymi pomidorami, jarmużem oraz marchewką z masłem orzechowym i pestkami dyni

Dzięki wegańskim eksperymentom odczarowałam także groch, który odwiecznie kojarzył mi się tylko z grochówką.
Teraz nie wyobrażam sobie tygodnia bez potrawy z jego udziałem. Połówki grochu gotują się zdecydowanie szybciej
od innych strączków, a nawet w hummusie jako zamiennik ciecierzycy sprawdza się idealnie. Chociaż już sam groch
zblendowany z podsmaoną cebulką i czosnkiem, przyprawami oraz zimnotłoczonym olejem stanowi cudowną
pastę do chleba.

Kokosowy dhal z grochem, kaszą jaglaną, suszonymi pomidorami i porem

Hummus z grochu

11 komentarzy:

  1. ten dyniowy budyń mnie zauroczył :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ile smakołyków! zjadłabym wszystko na raz! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A przecież nic nie szkodzi by wegetarianką zostać ;) Z takimi talerzami to spożywkę masz jak w raju xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) Oczywiście. Niemniej jednak z moimi znajomymi i rodziną bezmięsnie się nie obejrze. Warzyw często nie ma, ale mięso być musi. A że uwielbiam wszystkie kolorowe warzywa, strączki, gdy ja gotuję tak samo wychodzi, że często jest wegańsko. Jem jarsko, bo lubię, ale nie ukrywam, że po inne rzeczy też sięgać lubię. :)

      Usuń
    2. I dobrze, o to chodzi by sobie nie szkodzić, psychicznie także :-]

      Usuń
  4. jej, fantastyczne dania! chętnie się zainspiruję, bo świetnie połączyłaś te smaki! :) wegańskie przepisy po prostu zawsze smakują genialnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. o mniam, zjadłabym wszystkie! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Co jak co ale ja po prostu wielbię Twoje propozycje obiadowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Robiłam kiedyś dhal z soczewicy i bardzo posmakowało mi to danie. Pomysł z dodaniem grochu świetny ;)

    OdpowiedzUsuń