poniedziałek, 1 grudnia 2014

ostatkowo

 Kasza jaglana z podsmażonym z czosnkiem jarmużem, suszonymi pomidorami, mozzarellą oraz ziarnem słonecznika
Millet with kale fried with garlic, dried tomatoes, mozzarella and sunflower seeds

A na deser pomarańczowo czekoladowe ciasto z ciecierzycy z pistacjami

Próbowałam kiedyś takie. Z czerwonej fasoli. Jej wciąż wyczuwalny smak 
w wypiekach na długo odwiódł mnie o takich eksperymentów. Jednak moja 
skłonność ku cieciorce oraz jej delikatny smak podpowiedziały mi, że jej 
dodatek musi być dobry. I jest. Niewyczuwalny, a wspanile wpływający na 
strukturę i zawartość ciasta.  

13 komentarzy:

  1. To ciasto wygląda jak jakies czekoladowe brownie *-*cudne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja porywam to ciacho! Ma świetną konsystencje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jak wytrawnie! :) musiało być pysznie, to ciastko bardzoooo kusi :D

    OdpowiedzUsuń
  4. chętnie wpadłabym na ciacho :) bardzo lubię połączenie pomarańczy i czekolady, jakoś tak idealnie na grudzień mi pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmm, zbieg okoliczności, że ja też ostatnio robię naprawdę różne rzeczy właśnie z ciecierzycy, którą też uwielbiam? No, nie wiem xd

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto z ciecierzycy już od dłuższego czasu mam w planach(tak, jak te z fasoli). Wyglądają tak apetycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Postarałam się go jakoś odtworzyć poniżej. :)

      Usuń
  8. Tez kocham ciasta z uzyciem cieciorki :3

    OdpowiedzUsuń
  9. A mogłabyś podać przepis na ciasto? też się zraziłam do wszelkiej maści fasolowych brownie, a to wygląda pysznie. No i skoro piszesz, że smakuje lepiej to bardzo chciałabym wypróbować :) (ja wiem że u Ciebie to wszystko "na oko", ale chociaż orientacyjnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi akurat z fasoli za bardzo nie zasmakowały, bo czułam po prostu fasolę. :) A jej smak jakoś nie pasował mi do słodkiego ciasta. Po ciecierzycy zaś nie było śladu, ciasto było puszyste i coraz lepsze z każdym dniem.

      Postaram sie przybliżyć proporcje, ale zapewne będziesz musiała je trochę doprawić. :)

      Ciasto:
      3 szkl. ugotowanej ciecierzycy
      3 jajka
      200g daktyli
      1/2 szkl. kakao
      sok wycisnięty z jednej pomarańczy
      1 łyżeczka sody oczyszczonej
      1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
      1/2 laski wanilii
      posiekane pistacje
      mleczko kokosowe

      Polewa:
      1 szkl. ciecierzycy
      1 awokado
      3 łyżki miodu
      2 łyżki kakao
      1 łyżka mąki kokosowej
      1 łyżka oleju kokosowego
      oraz mleczko kokosowe do odpowiedniej konsystencji

      Ciecierzycę dokładnie zblendowałam z daktylami i jajkami. Dodałam wyciśnięsty sok z pomarańczy oraz dokładnie połączyłam z kakao. Dolałam mleczka kokosowego tyle, by masę doprowadzić do konsystencji gęstej śmietany. Do masy wmieszałam pistacje, ziarenka z laski wanilii oraz sodę i proszek. Piekłam ok. 50 minut w 180st. Ciasto jest raczej mało słodkie, więc miłośnikom słodkich wypieków polecam dodać trochę cukru. Ja do swojej wersji przygotowałam także polewę z powyższych składników, które tylko zmiksowałam ze sobą i wyłożyłam na lekko przestudzone ciasto.

      Mam nadzieję, że przepis pomoże stworzyć własną wersję ciasta. :)

      Usuń
    2. Super, wydaje się proste i szybkie, wszystkie składniki uwielbiam więc wyczuwam sukces. Dziękuję! :)

      Usuń