środa, 26 listopada 2014

gryczane z pieczonym bananem

 Gryczane placki z pieczonym z wanili bananem i płatkami kokosowymi podane 
z kremem z awokado i masła z orzechów włoskich oraz mandarynką
Buckwheat pancakes with vanilla baked banana and coconut flakes served with 
avocado walnut butter cream and mandarine

Podróże zdecydowanie kształcą. Mnogość smaków jakie dzięki nim odkryłam 
jest niezliczona. A najlepsze, że wiele z nich wciąż na mnie czeka.
Wczorajszy łosoś w towarzystwie, zaczerpniętym od kubańskich wspólokatorek
 pomyśle, tzatzików z rodzynkami. Słony ogórek, kremowy jogurt, wyrazisty smak
sprasowanego czosnku oraz słodkie rodzynki. Kwartet idealny.

 Pieczony łosoś z tzatzikami z rodzynkami oraz jogurtowym sosem sezamowym

*chipsy kokosowe można zakupić tutaj zaś rodzynki korynckie tutaj
 

11 komentarzy:

  1. Można prosić przepis na te pulchne placuszki? Kamila

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne :)

      1 banan
      1/2 szkl. mąki gryczanej (może być zwykła czy też pełnoziarnista)
      1 jajko
      1 łyżeczka oleju kokosowego bądź stopionego masła
      ok. 1/4-1/3 szkl. maślanki
      1/3 łyżeczki sody
      mielona wanilia
      garść chipsów kokosowych

      Nacinam skórkę banana, posypuję go mieloną wanilią i piekę ok. 15 minut w 180st. W międzyczasie czasie w miseczce rozkłócam jajko, dodaję mąkę, sodę oraz olej. Dodaję rozgniecionego widelcem pieczonego banana oraz dolewam maślanki, aby masa nabrała konsystencji gęstej śmietany. Wsypuję garść chipsów kokosowych, mieszam i smażę na rumiano z obu stron.

      Usuń
    2. porywam przepis, bo grubszych placków jeszcze nie widziałam, również przepis na krem z awokado zgapię, wygląda pysznie! ;)

      Usuń
    3. Zauważyłam, że na gryczanej placki wychodzą wyjątkowo pulchne, szczególnie właśnie z puree bananowym lub dyniowym. Ja robię tylko wegańskie, a grubasy mi wychodzą :)

      Usuń
    4. Potwierdzam. Tak samo w przypadku musu jabłkowego. Jajko nie wpływa na ich pulchność. Na pewno troszkę zmienia ich strukturę i ciasto jest odrobinę delikatniejsze. Nie ma to jednak większego wpływu na smak. I jako niewegenka, kiedy tylko mam wiejskie jajka od cioci, nie oszędzam na ich dodatku. :)

      Usuń
  2. jak ja lubię zaglądać do Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Porywam oby dwa talerze! Są idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. grubość tych placków mnie totalnie powaliła <3 cudowne są!

    OdpowiedzUsuń
  5. jakie grube te placki! świetne! :) zachęcam do wzięcia udziału w konkursie :) http://foodmania-przepisy.blogspot.com/2014/11/uwaga-konkurs-swiateczny.html

    OdpowiedzUsuń