niedziela, 7 września 2014

_442 plackowe love

Waniliowe ryżowe placki podane z cynamonowym kremem dyniowym z tahiną, 
waniliową ricottą z miodem oraz figami
Vanilla rice pancakes with cinnamon pumpkin tahini cream, vanilla honey ricotta and figs

 Kokosowe placki z marakują podane z pomarańczą i musem kokosowym

Pełnoziarniste placki na jogurcie greckim podane z musem z awokado i ananasa oraz kokosowym,
 jogurtem greckim i złotym siemieniem lnianym

 Gryczane placki z ziarnem konopi i borówkami podane z mango oraz mrożonymi winogronami

 Waniliowo-migdałowe placki gryczane podane z tostones i masłem migdałowym

Tostones to wynik wspólnych pobytów w kuchni w współlokatorką oraz jej siostrą. Przywieziony prosto
z Kuby specjalny rodzaj bananów, który do jedzenia nadaje się tylko po obróbce. Poprzez podwójne smażenie
bądź pieczenie. Słodkie i chrupiące. Do dań wytrawnych czy jako przystawka można smażyć je z odrobiną
grubo ziarnistej soli.

Kokosowy koktajl z bananem oraz marakują, tostones

 Ryżowe placki z jabłkiem oraz berberysem podane z kokosowym masłem pistacjowym

Moje nowe ulubione suszone owoce. Dla mnie lubiącej słodko-kwaśne połączenia w owocach, 
wpisują się w tą konwencję idealnie. Smak tych placków można doskonale przyrównać do tych  
z jabłkiem i czerwonymi porzeczkami.

Śniadanie do pracy: Waniliowy twarożek z jabłkiem, berberysem, suszonymi wiśniami oraz masłem pistacjowym

17 komentarzy:

  1. tostones bardzo mnie zaciekawiły, chętnie bym spróbowała! a śniadaniami jak zwykle zachwycasz, masz głowę pełną świetnych pomysłów - nic dodać, nic ująć! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mozna przepis na placki ryżowe i na jogurcie greckim? Bardzo prosze;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na jogurcie greckim to jak np. tutaj: http://morning-fairy.blogspot.de/2013/08/320-delikatne-kukurydziane-placki-na.html tylko zamiast śmietany użyłam jogurtu. :) Wszystkie placki wyglądają u mnie podobnie. W ryżowych po prostu podmieniłam mąkę na ową bezglutenową. W pierwszych użyłam mleka i wyjątkowo przechyliłam karton trochę za bardzo, więc masa była odrobinę bardziej rzadsza niż zazwyczaj, zatem placki wyszły bardziej płaskie oraz dodałam mieloną wanilię. W następnych już nie nalałam tyle mleka, dodałam łyżkę stopionego masła (jeśli zamiast śmietany czy jogurtu greckiego używam nabiału typu mleko/maślanka/kefir dodaję zawsze trochę jakiegoś tłuszczu jak stopione masło czy olej), pokrojone w kostkę jabłko oraz 2 łyżki berberysu.

      Usuń
  3. omamo, ale plackowy zawrót głowy :)

    a ja dzisiaj bezapelacyjnie dynię i figę kupuję!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mogłabyś zdradzić, jak zrobiłaś ten krem dyniowy z tahiną? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po prostu zblendowałam pieczona dynię ze sporą ilością tahini, cynamonu i odrobiny miodu. Wszystko na oko, więc proporcje musisz dopasować pod swój smak. :)

      Usuń
  5. Nabrałam ochoty na placki :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. ale tu placków, aż nabrałam ochoty!

    OdpowiedzUsuń
  7. ja chcę z każdych przynajmniej po jednym :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Tyle placków w jednym poście jeszcze nie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tyle pyszności, że nie wiem, na co mam patrzeć! *.*
    Cóż to za cudeńka, te tostones? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyjaśnione jest w treści posta. :) To typowe danie latynoamerykańskich krajów. Wykonane jest ze specjalnego rodzaju bananów (nie do spożycia na surowo). Grube plastry smaży się w oleju, następnie "sprasowuje" do placka (techniki różne, my wkładałyśmy usmażone plastry pomiędzy dwie deski kuchenne i zgniatałyśmy), a następnie przeważnie ze szczyptą soli smaży ponownie.

      Usuń
  10. tyle placków, że nie wiem na które mam patrzeć! isnty raj dla plackoholików (:

    OdpowiedzUsuń
  11. I znow tyle pysznosci na raz <3 !

    OdpowiedzUsuń