czwartek, 4 września 2014

_441 jesień w kuchni

 Komosa ryżowa na soku z czerwonych pomarańczy podana z mango, figą oraz kokosowym masłem pistacjowym
Quinoa with red orange juice topped with mango, fig and coconut pistachio butter

Chociaż za oknem deszczowy Hamburg znowu przemienił się w ten słoneczny
 (czas pokaże na jak długo), w mojej kuchni pachnie już jesienią. 


 Batatowe lane kluski na mleku migdałowym podane z orzechami brazylijskimi oraz jagodowym musli z granatem

 Płatki ryżowe na mleczku kokosowym z pieczoną dynią, daktylami oraz musem kokosowym

Miało być niegdyś moje ulubione śniadanie, ale po kilku zmianach chyba już go 
nie przypomina. Niemniej jednak zestawienie smaków również do powtórzenia.

Poniżej zaś kilka jesiennych propozycji obiadowych czy kolacyjnych

 Żółta soczewica z podsmażonymi na cebulce ziemniaczkami i marchewce, podana z musem kokosowym

Wypróbujcie koniecznie. Wegańskie, a niezwykle sycące zestawienie. Ja zrobiłam już kilka razy.
 
 Kasza jaglana z dyniowym ajwarem i zielonym groszkiem; pieczony łosoś; marchewka

 Farfalle z dyniowym ajwarem, ciecierzycą i zielonym groszkiem

Żółta soczewica z dyniowym ajwarem i zielonym groszkiem podana z kozim serkiem i marchewką

Ajwar to jeden z moich ulubionych dodatków do past, kasz, kanapek czy omletów. Potrafię dodać go
 dosłownie wszędzie. Tak jak niektórzy ketchup. O dyniowym jednak nigdy nie pomyślałam. Tu inspiracją 
okazała się niezawodna "Jadłonomia", której to praktycznie każdy nowo pojawiający się przepis ląduje 
w zakładkach. Kremowy, pyszny, z orzechową nutą. Tego trzeba spróbować! I jak widzicie, można go 
dosłownie "wcisnąć" wszędzie.

10 komentarzy:

  1. U Ciebie zawsze tyle dobroci, że nie wiem na co patrzeć! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się! Co tu jestem to ślinka cieknie :)

      Usuń
  2. Ile tu pysznych potraw *.*
    Mnie najbardziej zaintrygowały kluseczki z batatów , czy mogłabym prosić o przepis na nie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście. Dwa jajka rozkłóciłam ze sobą widelcem, następnie dodałam czubatą łyżkę puree z batata oraz 1-2 łyżki mąki (tyle by ciasto było odrobinę gęstsze niż naleśnikowe). W garnuszku zagotowałam ok. 300 ml mleka migdałowego po czym widelcem "lałam" malutkie kluseczki (kluski można też "nakładać" łyżką, jak kto woli, wedle uznania :))

      Usuń
  3. same pyszności jadasz i nie mam tu tylko na myśli śniadań, bo dziś akurat jeszcze bardziej kuszą mnie twoje lunche :)

    OdpowiedzUsuń
  4. o rany.. jak kolorowo! wszystko przepysznie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jak tu jesiennie, kolorowo i smacznie:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Dyniowy ajwar? Kocham cię za to! :)

    OdpowiedzUsuń