niedziela, 31 sierpnia 2014

_439 awokadowe love i hummusy dwa //inspiracji dla vegan część druga

Quinoa na soku pomarańczowym z pomarańczą, pieczoną dynią, awokado, szałwią oraz orzechami brazylijskimi
Orange quinoa with baked pumpkin, avocado, salvia leaves and brazilian nuts

 Kasza jaglana na mleku ryżowym o smaku czekoladowo-kokosowym podana z kremem 
z awokado, masła orzechowego, surowego kakao i miodu oraz orzechami brazylijskimi

 Owsianka na mleku ryżowym o smaku czekoladowo-kokosowym podana z cynamonowym kremem z awokado i miodu oraz śliwkami

Ostatnio awokado dodaję gdzie tylko się da. Choć nawet i takie w najczystszej postaci uwielbiam.
Tym razem, po eksperymentach z dodatkiem batatów, botwinki czy pieczonej papryki, trafił także 
do hummusu jako dodatek i tym samym częściowe zastępstwo ilości oliwy. Niezwykle kremowa,
 smaczna i treściwa przekąska.

 Chleb z ziaren z hummusem z awokado oraz pomidorem

 Nie tylko warzywa mogą stanowić urozmaicenie dla hummusu. Także baza może ulec zmianie. Ja wypróbowałam 
już fasolowy hummus i po tym udanym eksperymencie postanowiłam ciecierzycę wymienić również na soczewicę.
Owy hummus bardzo mi smakował, jednak nie ma co doszukiwać się w nim delikatnie słodkiej ciecierzycy. Fani
strączków od razu wyczują soczewicę, która to tylko ma smak hummusu. Chleb zaś według niezdetronizowanego
dotychczas przepisu na ten prawdziwie pełnoziarnisty. Oparty na oryginalnym przepisie z małym urozmaiceniem 
w postaci dodatku ziaren konopi.
 
Hummus z soczewicy z słupkami marchewki i cukini

8 komentarzy:

  1. Przypomniałaś mi jak dawno nie jadłam awokado! Chętnie bym je zobaczyła u siebie w kuchni. I jakakolwiek odmiana hummusu też by była miłą niespodzianką :)

    OdpowiedzUsuń
  2. hummus uwielbiam w każdej możliwej wersji,a moja lista do wypróbowania stale się powiększa :)
    poza tym krem z awokado smakuje genialnie! niezastąpiony :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hummus mogłabym jeść codziennie! :)
    Uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. O matko tyle hummusu, tyle dobra!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ile pyszności na tych talerzach! *.*

    OdpowiedzUsuń
  6. Quinoę musze zrobic koniecznie na jakims soku owocowym!
    Hummus musze w końcu zrobić, domowy jest na pewno o niebo lepszy ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Twoje kremy z awokado podbijają moje serce :)

    OdpowiedzUsuń