czwartek, 26 czerwca 2014

_427 z mąki dyniowej

 Podsmażane naleśniki z mąki dyniowej z pieczonym łososiem, awokado oraz mozzarellą
podane z brokułem, marchewkami, tahinią oraz orzechami włoskimi
Fried pumpkin flour pancakes with baked salmon, avocado and mozzarella served with broccoli, carrots, tahini and walnuts
 
 A w międzyczasie z tych oto składników piekło się...
 
 czekoladowe ciasto "Leśne Runo"
 
więc na po śniadaniu był jego kawałek dla wypróbowania oraz lód bananowo-żurawinowy (na maminej konfiturze)
 

10 komentarzy:

  1. Pycha! I te marchewki urocze.
    Nie widziałam takiej Ritterki na półce. Będę polować. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Polsce też nie widziałam. Ta ostała mi się jeszcze z Niemczech. :)

      Usuń
  2. uważasz, że warto kupić tę mąkę? noszę się z zamiarem już jakiś czas, ale boję się, że nie będzie mi smakować.
    bardzo wyczuwalna w tyym cieście np?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli ktoś lubi pestki dyni to tak, wtedy owa mąka może być ciekawym urozmaiceniem. W naleśnikach użyłam jej w proporcji 1:1 ze zwykłą mąką, ale smak pestek dyni i tak był dość wyczuwalny. Ja akurat je lubię, więc dla mnie był to tylko dodatkowy atut naleśników. W zaprezentowanym cieście, gdybym nie wiedziała o składniach, pewnie nie pomyślałabym o pestkach dyni. Niemniej jednak struktura ciasta była bardziej nietypowa (dla mnie na plus). Niby zbita, a przy odkrajaniu łyżeczką delikatnie kruszyła się na chrupiące kawałki. Przy tym wypieku http://morning-fairy.blogspot.com/2014/06/423-dyniowy-wypiek-z-tahini-swirlem.html#comment-form pół na pół z mąką gryczaną i ze zblendowanym bananem mąka była także tylko bardzo delikatnie wyczuwalna.

      Usuń
  3. Ile mąka kosztowała?
    Tyle tu dziś pyszności, ale najbardziej Leśnego runa bym chciala spróbować ! <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Śniadanie, ciasto i zdjęcie składników - podoba mi się bardzo!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajne te nalesniki i zaciekawila mnie ta mąką <3!

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. Na nalesniki? :) Wieki temu to bylo, wiec nie wiem czy jestem w stanie go odtworzyc inaczej jak maka dyniowa + jajko + mleko oraz woda. Mozliwe tez ze dodalam odrobine innej maki jak owsiana czy zmielony len, badz jajka w wiekszej proporcji niz do zwyklych nalesnikow, bo sama maka dyniowa przy nalesnikach moze byc delikatnie problematyczna :)

      Usuń