poniedziałek, 26 maja 2014

_409 surowa gryczanka o smaku kakaowego orzecha laskowego

Surowa gryczanka z chia, ziarnem kakao, orzechami laskowymi, daktylami oraz bananem podana z masłem z orzechów laskowych
Raw buckwheat with chia seeds, cacao nibs, hazelnuts, dates and banana served with hazelnut butter
 
Każda kolejna smakuje mi bardziej od swojej poprzedniczki.
Tym razem wersja z orzechami laskowymi i ziarnem kakao.
 
/R a w  &  v e g a n  
c a c a o   h a z e l n u t  b u c k w h e a t/:
 
 1/3 szkl. ziaren kaszy gryczanej niepalonej
2 łyżki ziaren chia
2 łyżki orzechów laskowych
2 łyżki ziarna kakao
5 daktyli
1 mrożony banan
mleko z orzechów laskowych
 
Wieczorem obrać banana i włożyć do zamrażarki, zaś kaszę, orzechy laskowe, ziarenka chia, daktyle 
oraz łyżkę ziarna kakao zalać mleczkiem z orzechów laskowych ok. 2-3 cm ponad ich poziom.
Rano pokroić banana na mniejsze kawałki i dokładnie zblendować z kaszą i orzechami. Całość
 wymieszać z pozostałą łyżką ziaren kakao, przełożyć do miseczki i podać z ulubionymi dodatkami.

Wszystkim lubiących kaszę gryczaną w wersji surowej polecam także wersję kokosową bądź sezamową.
W większość składników można zaopatrzyć się w sklepie internetowym Skworcu.
Ich bogaty asortyment, w tym sama jakość produktów, jak zwykle na najwyższym poziomie.

10 komentarzy:

  1. Zapraszam do udziału w konkursie:

    http://fochygochy.blogspot.com/2014/05/konkurs-z-ksiazka-w-tle.html

    OdpowiedzUsuń
  2. miałam taką dziś jeść, padło na pieczoną. zastanawiam się tylko- czy z palonej też wyjdzie?
    kakao-orzech laskowy? nutella- pierwsze skojarzenie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Składniki faktycznie z podobne. Mimo, że tutaj zapewne ich więcej niżeli w całej nutelli, nie ma co się łudzić, że będzie przypominać ten słynny, i jakby nie patrzeć, smaczny czekoladowy krem. :)
      Nigdy nie próbowałam z użyciem palonej, ale wydaje mi się że powinno się udać. Niemniej jednak niepalona na pewno jest delikatniejsza i mniej wyrazista w smaku jak jej palona wersja, a ponadto posiada większą wartość odżywczą. :)

      Usuń
  3. Pysznie dobrane dodatki :D

    OdpowiedzUsuń
  4. zjadłabym chętnie takie śniadanie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie też dzisiaj ta kasza na surowo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. to zabawne, bo mam to samo :) dziś jadłam kolejną i jestem zachwycona! twoją bez wątpienia wypróbuję, bo wygląda przepysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cos genialnego i mysle ze w pszyszłosci najblizszej to wyprobuje <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Surowej nie jadlam, ale mi ochotyna orzechowa zrobilas!

    OdpowiedzUsuń
  9. Pycha!
    Zrobiłam i właśnie ją jem.
    Pominęłam chia, bo nie mam i zmniejszyłam ilość orzechów laskowych, gdyż nie mogę ich jeść za dużo i jest mniam!
    Podałam z dużą ilością daktyli, ziarna kakaowca i lodami bananowymi z czekoladą.
    Najlepsze śniadanie. < 3

    OdpowiedzUsuń