piątek, 23 maja 2014

_406 jak placek ziemniaczany i kontynuacja współpracy z Skowrcu

Placek z mąki z ciecierzycy i gryczanej z cheddarem podany z humusem z batatem, brokułami oraz pomidorkami koktajlowymi
Chickpea buckwheat pancake with cheddar served with sweet potato humus, broccoli and coctail tomatoes
 
Takie właśnie było moje pierwsze skojarzenie. Mieszanka mąki z ciecierzycy z dodatkiem startego cheddaru,
dobrze wysmażona na oleju, przywiodła mi właśnie na myśl owy placek ziemniaczany. Co prawda nie jest to
wierna jego imitacja, jednak doskonała, gdy to nie ma się czasu na obieranie i tarcie ziemniaków. Gości u
mnie od trzech dni na kolację, dlatego musiał się i pojawić w ramach śniadania.  
 

Wczoraj zaś dotarła do mnie kolejna paczka od firmy Skowrcu. Tym razem do wypróbowania otrzymałam:
płatki cebuli oraz ajwain. Wszystko to jak zwykle starannie zapakowane i błyskawicznie dostarczone. Już na drugi dzień,
po otrzymaniu informacji o wysyłce, paczka była na miejscu. Natychmiast zabrałam się, więc za testowanie. Na pierwszy
ogień poszły płatki cebuli oraz czosnek niedźwiedzi, w których zamarynowałam kurczaka. Dzięki nim obiadowa zapiekanka
z makaronem, kurczakiem i warzywami nabrała niezwykłego smaku i aromatu, co mogą potwierdzić wszyscy domownicy.
Na ich wykorzystanie, jak i całej reszty mam już mnóstwo pomysłów, więc chyba lepiej jak je spiszę w swoim kapowniku,
 nim wylecą mi z głowy.
.
Zamarynowany kurczak (czosnek niedźwiedzi, płatki cebuli, sól, pieprz oraz olej rzepakowy)

10 komentarzy:

  1. Ale dużo smakowitych rzeczy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten placek bardzo zachęcający. Połączenie dwóch "egzotycznych" mąk musiało fajnie smakować. :)
    Zazdroszczę takiej współpracy. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz widzę te orzechy m(coś). Razem z kakaowcem chętnie bym ci je zabrała :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Masz zdecydowanie najsmaczniejsze jadłospisy w całej blogosferze :) Zawsze urozmaicone i tak smacznie podane, że robię się głodna natychmiast. I chętnie się inspiruję :D

    OdpowiedzUsuń
  5. widzę mnóstwo świetnych produktów - przede wszystkim moje ulubione ziarna kakaowca i mielone orzechy, które sama niedawno zamówiłam :) jestem pewna, że wyczarujesz z tego przepyszne śniadania! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Placek super <3 A paczuszka no pozazdroscic *.*

    OdpowiedzUsuń
  7. Mąka z ciecierzycy, czegoz to nie wymyslą! Jestem zafascynowana jej smakiem, jak i smakiem Twoich placków.
    Produkty dostałaś świetne, pozazdrościć ;)

    OdpowiedzUsuń