środa, 16 kwietnia 2014

_378 wegańska owsianka z RAW truflami

Owsianka na mleku migdałowo-ryżowym z bananem podana z masłem z nerkowców oraz migdałowo-kokosowymi truflami
Oatmeal with almond rice milk and banana topped with cashew butter and almond coconut truffles
 
http://www.peasandcrayons.com/p/what-i-ate-wednesday.html

Pozostałe posiłki w ramach [WIAW]

Krem z selera podany z olejem z pestek dyni oraz chipsami z batatów, pasternaku oraz buraków

Omlet z pastą z wędzonej makreli i awokado, suszonymi pomidorami w oleju oraz pietruszką; marchewka

Pieczony łosoś i frytki z selera; krem z selera z mozzarellą

Krem z selera, jak na nie zbyt lubiane przez większość warzywo, mi naprawdę przypadł do gustu.
 Niemniej jednak, w pozostałej jego ilości postanowiłam rozpuścić kulkę mozzarelli co zdecydowanie
wzbogaciło smak zupy. Kremowa i delikatnie ciągnąca, szkoda tylko, że na jutro już nic nie zostało.


Kanapki z domowego żytniego chleba na zakwasie z pastą z wędzonej makreli i awokado; mandarynka

15 komentarzy:

  1. raw trufle jak najbardziej mnie kuszą by spróbować! co więcej, w tak świetnych smakach nie ma się nawet nad czym zastanawiać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Można poprosić o przepis na trufle?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście. :)

      1/2 szkl. mielonych migdałów
      1/2 szkl. kakao
      3 łyżki wiórek kokosowych
      3 łyżki miodu
      2 łyżki oleju kokosowego
      odrobina mleka migdałowo-ryżowego

      Całość dokładnie połączyłam (mleka dolałam dosłownie odrobinę, tak by z masy dało lepić się trufle, a nie kleiła się za bardzo do rąk). Gotowe trufle schłodziłam przez noc w lodówce. Mi najbardziej smakują wstawione na chwilę do zamrażalnika.

      Usuń
  3. Jaka czadowo i te praliny mega *.*

    OdpowiedzUsuń
  4. Porywam zawartość miseczki ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszotka, zakochałam się w tych truflach <33

    OdpowiedzUsuń
  6. och ... znów narobiłaś mi smaka na owsiankę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała przyjemność po mojej stronie. :)

      Usuń
  7. Ale bym zjadła taką truflę! Chyba zrobię :D Pyszne posiłki, same smakowite dania:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Podałabyś przepis na chleb bo świetnie wygląda? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie. :)
      Na dwa bochenki widoczne na zdjęciu:
      Wieczorem, dnia poprzedzającego pieczenie, odebrałam ze słoiczka 5 łyżek zakwasu (przeważnie wykonuje z mąki żytniej typ 2000, chociaż ostatnio zrobiłam z mąki orkiszowej typ 630 i nie zauważyłam różnicy w smaku chleba). Następnie połączyłam z 0,5 kg mąki mąki żytniej typ 2000 i 0,5kg mąki żytniej typ 720 (może to być inny typ mąki, pszenna czy orkiszowa, ja jednak zawsze zachowuję zasadę pół kilograma razowej, pół oczyszczonej), szklanką otrębów orkiszowych, szklanką ziaren siemienia lnianego, szklanką ziaren słonecznika (czasami sypię nawet więcej, bo uwielbiam słonecznik w chlebie), litrem wody oraz 2 łyżkami cukru trzcinowego i 2 łyżkami soli. Całość dokładnie wymieszałam, przełożyłam do dwóch foremek, wypełniając około 1/2 ich objętości. Odstawiłam przykryte ściereczką w ciepłe miejsce. Rano foremki wstawiłam do rozgrzanego do 180 st. piekarnika i piekłam ok. godziny.

      Usuń
  9. chipsy pewnie niemieckie:)? dobry mają sklad? tzn czy mają konserwanty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewne można by je było znaleźć także w niemieckich Lidlu, jednak kupiłam je już u nas. Były to po prostu warzywa, olej oraz sól morska. Identyczne jak domowe. Smakowały całej mojej rodzinie, szczególnie bratu. Jednak wiadomo, cena jest trochę wyższa, więc następnym razem przyrządzę je samodzielnie. Więcej zabawy w ich cieniutkim siekaniu, ale na pewno warto. :)

      Usuń