sobota, 7 września 2013

_345 migawki z wakacji v.3

Placki drożdżowe z olejkiem pomarańczowym podane z malinami, ricottą oraz świeżymi orzechami laskowymi
Yeast orange oil pancakes served with raspberries, ricotta and hazelnuts

Na naleśnikową sobotę pulchne, pomarańczowe placki w towarzystwie słodkich, niestety kończących się 
już malin. Ostatnio mam tendencję do dodawania tego olejku dosłownie wszędzie. Jest jeszcze lepszy 
niż poprzedni, użyty przy wykonywaniu tej granoli. Wypieki wychodzą o wiele bardziej aromatyczne, 
a sama granola znika od razu w dniu pieczenia.

Pozostałe śniadania

Gofry z mąki migdałowej z adwokatem podane z ricottą, brzoskwinią oraz ziarenkami chia

Owsianka na mleczku kokosowym z malinami podana z domowym snickersem

Domowy snickers wersja nr 2. Równie dobra jak poprzednia i nie wiem czy czasami nie lepsza. 
Płatki kukurydziane i z brązowego ryżu wymieszane z rozpuszczonym masłem orzechowym i miodem 
oblane grubą warstwą własnoręcznej czekolady. Chrupiące i orzechowe zaspokajają chwilową ochotę 
na kultowy batonik.

Przywiezione z Czech słodycze


Wypieki z ostatnich dni

Povitica bread z nadzieniem z orzechów laskowych, cukru kokosowego, syropu daktylowego oraz olejku pomarańczowego


Chleb orkiszowo-gryczany na żytnim zakwasie z pestkami dyni, słonecznikiem oraz siemieniem lnianym

Od niedawna co dwa dni piekę właśnie takie dwa bochenki chleba. Za każdym razem odrobinę zmieniając 
recepturę. Ostatnio padło na niepaloną kaszę gryczaną, którą zmieliłam na pył i dodałam do chleba. 
I to był strzał w dziesiątkę. Chleb był o wiele bardziej chrupiący, a samo ciasto jeszcze bardziej aromatyczne 
i po prostu smaczniejsze. Wszyscy domownicy jednogłośnie zdecydowanie, że zdetronizował wszystkie 
poprzednie wypieki.


A tak wykorzystuję sezon na paprykę


Chleb orkiszowo-gryczany na żytnim zakwasie z domowym paprykarzem z makrelą, kalarepka

Chleb orkiszowo-gryczany na żytnim zakwasie z pastą z pieczonej papryki i orzechów laskowych,
smoothie z mrożonego banana i kruszonego kakao

Zachęcam wszystkich do wykorzystania tej pory roku nie tylko do przyrządzenia własnego ajwaru, ale także
wszelkich past paprykowych. Oprócz powyższych propozycji wszystkim fanom orzechów polecam także
z pieczonej papryki i masła orzechowego.

Oraz obiadowe inspiracje

Zapiekanka z zebranych w lesie kurek, maślaków oraz podgrzybków z cebulą, groszkiem
i mozzarellą zapieczona w sosie beszamelowym

Zapiekanka z makaronem tricorole durum, kurczakiem, groszkiem oraz mozzarellą zapieczona w sosie beszamelowym

14 komentarzy:

  1. mogłabyś dodac przepis na ten pierwszy wypiek?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Povitica bread? :) To po prostu przepis na swoje ulubione ciasto drożdżowe (je już robię na oko, zaczyn: mleko, trochę mąki i cukru z drożdżami, później wymieszany z mąką pszenną, masłem oraz jajkiem) i słodki farsz. Na farsz zużyłam około 20 dag orzechów laskowych, które pokruszyłam delikatnie tłuczkiem, połączyłam z olejkiem pomarańczowym, cukrem kokosowym oraz syropem daktylowym, tak by scalił nadzienie. Ciasto drożdżowe po wyrośnięciu rozwałkowałam na kształt prostokąta, na nie wyłożyłam farsz i zawinęłam w rulon, który następnie zwinęłam w literę S wzdłuż dłuższej krawędzi keksówki i piekłam do zezłocenia. :))

      Usuń
    2. Już liczyłam, że jest bez drożdzy... Nie lubią mnie, więc podrzuc mi kawałek tego chlebka!

      Usuń
  2. normalnie cała się zaśliniłam ;) Aż tu czuję, jak to wszystko pachnie. A jak musi smakować, mmm :)

    OdpowiedzUsuń
  3. dziś tyle pyszności u ciebie, ze nie wiem na co się patrzeć! szczególnie zachwyca mnie ta pyszna owsianka, no i oczywiście nie ma to jak świeżutkie laskowe prosto z drzewka ;D miałam kiedyś takie na ogródku :)
    jeszcze te gofry tak kuszą! nie, nie tylko one - wszystko!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie :-P aż się stęskniłam za Twoimi śniadaniami :-) codziennie odwiedzałam bloga łudząc się, źe po prostu wpis się nie wyświetlił :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A łudziłam się, że może ktoś się stęsknił za mną. :D

      Usuń
  5. Ile pysznych inspiracji :) Podoba mi się ten Povitica bread :)

    OdpowiedzUsuń
  6. domowy chleb mmm<3
    i wykradłabym Ci te świeże orzechy laskowe ze śniadania!;)

    OdpowiedzUsuń
  7. poproszę o przepis na domowy paprykarz z makrelą <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To po prostu podsmażone na oleju warzywa: papryka, czosnek, cebula, oraz marchewka przyprawione liściem laurowym, zielem angielskim, solą oraz pieprzem. Podsmażone zblendowałam z ugotowanym białym ryżem oraz oddzieloną od ości makrelą (część ryżu oraz makreli, mniejszą od dodanej do warzyw, zostawiłam by później połączyć z pastą w całości). Paprykarz doprawiłam jeszcze do smaku papryką wędzoną i pieprzem kajeńskim oraz połączyłam z pozostałą makrelą i ryżem.
      Proporcje warzyw warto dobrać pod swój smak. Ja lubię jak czuć lekką słodycz marchewki, a pozostali domownicy wolą jednak, gdy więcej jest papryki i cebuli. Kusi mnie także by w najbliższym czasie spróbować również wegańskiej wersji, z płatami nori zamiast makreli. Ostatnio jedząc sushi stwierdziłam, że powinny dodać także fajnego "rybiego" smaku. :)

      Usuń
  8. ojejciu ... jak ja dawno nie jadłam paprykarzu !!! Możesz podać proporcje owsianki na mleczku kokosowym ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja akurat lubię gęstą, więc daję trochę ponad 1/2 szkl. płatków owsianych oraz szklankę mleka i trochę. :))

      Usuń
  9. Wzystko wygląda świetnie! Ja poproszę jedną studentską :D

    OdpowiedzUsuń