środa, 28 sierpnia 2013

_338 gofry z tapioki

Gofry z tapioki podane z serkiem wiejskim, opuncją figową oraz syropem jęczmiennym
Tapioca waffels topped with cottage cheese, prickly pear and barley malt syrup 


Dzisiaj trochę inaczej. Zamiast jak w poprzednich gofrach użycia całych kuleczek
 tapioki, została zblendowana na pył i użyta w zastępstwie połowy zwykłej mąki 
glutenowej. Smak jednak pozostał praktycznie taki sam.

Pozostałe posiłki w ramach [ W I A W ]

 Winogrona, nektarynka

 Krem z marchewki z prażoną ciecierzycą w tahini

 Makaron durum w śmietanowym sosie z ciecierzycą, papryką, porem oraz parmezanem

 Pieczona kukurydza z masłem orzechowym, domowy chleb na zakwasie z ricottą*

*Dodatek ricotty w cieście świetnie wpływa na smak jak i strukturę chleba.
Dzięki niej jest delikatnie słodki i jeszcze dłużej pozostaje wilgotny.

Pozostałości z wczorajszego obiadu sosu bolognese z kukurydzą i parmezanem, fasolka szparagowa,
domowy chleb na zakwasie z ricottą




13 komentarzy:

  1. widziałam opuncję w Biedronce, mogę się zapytać jak smakuje? może się skuszę na ten egoztyczny owoc ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest zła, coś na skrzyżowaniu melona i granatu, jednak zdecydowanie wolę nasze polskie owoce. :)

      Usuń
  2. Tapioki jeszcze nie próbowałam. A co dopiero zrobionych z niej gofrów!
    Brzmi jednak zachęcająco, mam nadzieję, że uda mi się ją kupic.
    I małe pytanie- masz może dobry przepis na ajwar?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy robiłam go po raz pierwszy wzorowałam się na tym: http://www.jadlonomia.com/2012/10/najprostszy-przepis-na-ajvar.html. Jednak tam też składniki są dość orientacyjne, więc teraz zawsze dopasowuje proporcje i przyprawiam wedle swojego smaku ulubionymi przyprawami. :)) Ja ze swojej strony, jeśli lubisz pasty z papryką w składzie, szczerze polecam tą http://www.jadlonomia.com/2012/08/pasta-z-pieczonej-papryki-z-masem.html.

      Usuń
    2. A teraz daj przepis na krem z marchewki, uprzejmie proszę :)

      Usuń
    3. Na oleju rzepakowym zeszkliłam dwa ząbki czosnku oraz cebulę, a następnie zalałam 3 szkl. bulionu i dodałam ok. 0,7kg posiekanej marchewki. Całość gotowałam do miękkości marchewki. Całość dokładnie zlendowałam i przyprawiłam do smaku solą, pieprzem oraz odrobiną kuminu. Zupę podałam z pietruszką oraz prażoną ciecierzycą (do chrupkości w tahini, soku cytryny i przyprawach). :))

      Usuń
    4. Sama to wszystko wymyślasz? :) Masz talent!
      Zatrudniam Cię do gotowania w roku szkolnym :D

      Usuń
  3. I znów obłędne gofry! <3 Uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. TY JESZ NAJPYSZNIEJ NA ŚWIECIE ! Gdybym miał wybrać to chciałabym Twoje posiłki !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niech mnie ktoś zatrudni, a może rzucę architekturę i będę gotować wszystkim. :D

      Usuń