czwartek, 8 sierpnia 2013

319_ chrupiący wypiek ryżowy i owsianki z nad kaszubskich jezior

Dwa uwiecznione śniadania z kilkudniowej nieobecności. Niezwykle smaczne owsianki przygotowywane w lesie,
nad jeziorem, na malutkim palniku gazowym. Ze świeżego, krowiego mleka, papierówek prosto z sadu 
i swoich drobnych dodatków zabranych w podróż.

Owsianka na świeżym mleku krowim z papierówkami podana z bananem rozgniecionym 
z jogurtem greckim oraz ciasteczkami śmietankowymi 
Oatmeal with fresh cow's milk and apples served with mashed banana with greek yoghurt and cookies

Owsianka na świeżym mleku krowim z kruszonym ziarnem kakao podana z jogurtem greckim, gruszką oraz bananem
Oatmeal with fresh cow's milk and cacao nibs served with greek yoghurt, pear and banana

Oraz dzisiejsze śniadanie już w domu

Pieczone płatki ryżowe z chrupiącą kruszonką z płatków ryżowych,
jogurt grecki z morelami, wiśniami oraz kruszonym ziarnem kakao
Baked rice flakes with crispy topping with rice flakes, greek yoghurt with apricots, cherries and cacao nibs

Pod spodem płatki ryżowe, te do gotowania na mleku, połączone z jajkiem miały zostać po prostu zapieczone. 
Całość domagała się jednak odpowiedniego zwieńczenia, więc na wierzch powędrował drugi rodzaj płatków ryżowych, 
tych a la cornflakes, by delikatną chmurkę przekryć chrupiącą skorupką. Na pewno nie ostatni raz skorzystam 
z tych płatków by wzbogacić tradycyjną kruszonkę.

11 komentarzy:

  1. owsianki proste, a takie pyszne! mają w sobie to coś <3
    dzisiejszy wypiek również smakowity, chrupiący *-*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten płatki wyglądają bosko! *.*
    A owsiankę na świeżym mleku jadłam tylko raz i bardzo mi smakowała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio dostałam trochę surowego ziarna kakaowca, mogłabyś mi doradzić, do czego najlepiej je wykorzystać? :) Z czym smakuje Tobie najbardziej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oprócz tego, że potrafię je chrupać na surowo dodawałam już je chyba do wszystkiego. Przyjemnie chrupią w gofrach czy plackach, dodają głębokiego kakaowego smaku owsiankom, świetnie sprawdziły się także w kruszonce na cieście np. http://morning-fairy.blogspot.com/2013/07/295.html. Mieląc na pył ziarna robiłam także domowe kakao oraz niezwykle czekoladowe naleśniki jak te tutaj http://morning-fairy.blogspot.com/2013/07/blog-post.html#comment-form i chyba właśnie w tych dwóch ostatnich pozycjach ich wykorzystanie najbardziej mi zasmakowało.

      Usuń
    2. Czy mogłabym prosić o przepis na te naleśniki? :) Z wielką chęcią je wypróbuję!

      Usuń
    3. Proszę bardzo. :)

      /Naleśniki/:
      1/2 szkl. mąki (użyłam pełnoziarnistej)
      ok. 1/2 szkl. mleka
      trochę wody (jeśli konsystencja jest za gęsta, chociaż warto dodać jej i tak odrobinę, naleśniki dzięki temu będą delikatnie chrupiące)
      1 jajko
      1 łyżka stopionego masła
      pasek stopionej gorzkiej czekolady (można pominąć)
      garść kruszonego ziarno kakao

      Ziarno kakao zblendowałam na pył, połączyłam dokładnie z resztą składników (mikserem) i smażyłam na rumiano z obu stron na delikatnie natłuszczonej patelni.

      Usuń
  4. TAK SIĘ CIESZĘ, ŻE ZNOWU JESTEŚ! AAAA :D :D

    OdpowiedzUsuń
  5. ... uwielbiam "wlepiać" wzrok w Twoje zdjęcia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że moja cyfrówka jeszcze wykonuje w miarę nadające się do publikacji zdjęcia. :))

      Usuń
  6. przeeeeeeeeeeeeeeepis! *.* (na ryżowe :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1/2 szkl. płatków z ryżu brązowego (błyskawiczne) ugotowałam w ok. 2/3 szkl. mleka (do wyparowania płynów). Lekko przestudzone połączyłam z jajkiem i przełożyłam do natłuszczonego masłem naczynia do zapiekania. Następnie w misce połączyłam 1 łyżkę cukru trzcinowego, 1 łyżkę mąki, garść delikatnie pokruszonych płatków ryżowych (tych a la cornflakes; można zastąpić kukurydzianymi) i kawałek masła (tak by z całości można było "ulepić" kruszonkę"). Kruszonkę wyłożyłam na wierzch i całość piekłam ok. 30 minut w rozgrzanym do 180 st. piekarniku. :))

      Usuń