niedziela, 28 lipca 2013

_311 na gorący poranek

Chłodnik ogórkowy na jogurcie greckim ze smażonymi na maśle z czosnkiem i pietruszką kalmarami, chleb multiziarno
Cucumber greek yoghurt cold soup with butter fired with garlic and parsley calmari, whole grain bread

Orzeźwiający chłodnik z ogórków, pozostałości z wczorajszego obiadu i pyszne śniadanie gotowe. 
W sam raz na 30 st. ukrop i dostarczenie dobrej dawki energii, by zaraz wsiąść na rower i nad jeziorem 
zadbać o mahoniowy kolor skóry.

Miłej niedzieli! :))

12 komentarzy:

  1. Chlodnik ogórkowy na śniadanie?! O kurde, tego bym się nie spodziewała :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardziej spodziewałam się komentarza: kalmary i śniadanie, ale fajnie że chłodnik też zadziwił. :)) Jogurt grecki jem ostatnio praktycznie codziennie, kupuję go już hurtowo w Biedronce, a na ogórki sezon, więc trzeba korzystać nim znowu w sklepach pojawią się te bezsmakowe. :)

      Usuń
    2. podaj przepis na chłodnik, kochana, to się zrobi, bo gorąco i jakiekolwiek inne dania ciężko zjadać bez oporu :)

      Usuń
    3. Kochana - też się tak często zwracam do koleżanek i znajomych. :D
      Chłodnik przygotowałam wieczorem, aby dobrze schłodził się na rano. W założeniu chciałam go przyrządzić z 400g pojemniczka jogurtu greckiego 10%, ale wyjadłam trochę go przy jego przyrządzaniu, więc powiedzmy, że zużyłam dobre 300g. :) Dwa ząbki czosnku w łupinkach polałam obficie oliwą i wstawiłam do piekarnika na ok. 12 minut. Podpieczone ząbki czosnku obłuskałam, wrzuciłam do malaksera (razem z oliwą jaka została z czosnkiem) oraz 3 obranymi ogórkami gruntowymi i jogurtem greckim. Miksowałam do dokładnego połączenia się składników. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem. (Dobry wychodzi także z dodatkiem jakiejś zieleniny, nie tylko doda chłodnikowi głębszej barwy ale i smaku. Ja akurat wyjątkowo nie miałam ani natki pietruszki, szczypiorku czy koperku).
      Nie radziłabym także podmieniać jogurtu na jakieś lżejsze wersje. Ewentualnie część można zastąpić maślanką, ogórki i tak dość rozwodnią zupę.
      No i jak nic polecam ją wypróbować z kalmarami, tym bardziej, że w Biedronce (bynajmniej u mnie) przecenili je z 7,99 na 3,99.

      Usuń
    4. a no bo dla mnie to Ty jesteś kochana :) mało tego, że wydajesz mi się niesamowicie miła (nie może być inaczej!) to na dodatek jesteś najlepsza w grupie blogów śniadaniowych i to nie ulegnie zmianie nigdy jeżeli chodzi o moją ocenę. ponadto masz zdrowy i fajny stosunek do jedzenia :)

      Usuń
  2. Chłodnik ogórkowy z kalmarami ? Jestem ciekawa tego smaku ! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Najbardziej inspirujące śniadania blogosfery. Opinia oczywiście subiektywna, ale naprawdę, twój blog to skarbnica!

    OdpowiedzUsuń
  4. przyznam że jeszcze nigdy nie jadłam, albo raczej piłam chłodnika. nie znam smaku, jednak wydaję się być smaczny i zdrowy ;) idealny na upał ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe połączenie smaków, chętnie bym spróbowała:)

    OdpowiedzUsuń