środa, 17 lipca 2013

_301

Drożdżowe naleśniki z ricottą, jagodami oraz malinami oraz opieczony z brokułem, kurczakiem oraz mozzarellą

Smażyłam już wiele naleśników. Na samym mleku, z dodatkiem wody, szczególnie tej gazowanej, masła, 
śmietany kremówki, a dopiero teraz skusiłam się na drożdżowe. Robiąc je po raz trzeci w ciągu ostatnich 
dni wierzcie mi, że wszelkie pozostałe nikną przy tych puchatych tworach. Dzisiaj nie mogłam się zdecydować 
na słodkie bądź wytrawne nadzienie, więc jednego zjadłam z owocami niczym delikatny omlet, drugiego zaś 
podpiekłam do rozpuszczenia się sera z pozostałym z dnia poprzedniego kurczakiem. Tak przyrządzony 
smakował niczym najlepsza tortilla (swoją drogą mam już chyba kolejną zdrową przekąskę do pracy).

Wzorowałam się przepisem z niezawodnej Kwestii Smaku. Pierwszy raz naleśniki wykonałam dokładnie 
według przepisu, następnie połowę mąki zastąpiłam pełnoziarnistą, a naleśniki wyszły równie puszyste.
Dzisiaj z domieszką mąki durum smaczne jak poprzedniczki.
  
 W pracy: Pełnoziarniste penne z mascarpone, cukinią i anchovies

 Calzone z semoliny durum z cukinią, wołowiną oraz mozzarellą

Serek wiejski z bananem, morelą, jagodami, masłem z orzechów nerkowca oraz kruszonym ziarnem kakao

 Jaglana tarta z kurczakiem, cebulą, kukurydzą, papryką oraz mozzarellą

Gofry z kaszy kuskus z pastą twarogową ze smażonymi z czosnkiem anchovies, ogórek małosolny



9 komentarzy:

  1. pyszności u ciebie, jak zawsze smakowity jadłospis *-*
    te drożdżowe naleśniki chętnie spróbuję! lubię takie puchate pyszności , poza tym ty tak smacznie je nadziałaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pyszny jadłospis!
    Naleśniki <3

    OdpowiedzUsuń
  3. ooooo nie, nie mogę wchodzić na Twojego bloga bo jak zobaczę jadłospisy to mam ochotę na wszystko od razu, nieważne, że dopiero zjadłam śniadanie! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy można prosić o przepis na jaglaną tartę? :) Prezentuje się obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://morning-fairy.blogspot.com/2013/01/119.html#comment-form

      Bazowałam na tym przepisie na ciasto tylko tym razem użyłam 1/2 szkl. mąki jaglanej, 1/3 szkl. mąki semoliny i 2/3 szkl. mąki pszennej. No i farsz podmieniony według wówczas obecnego stanu lodówki. :)

      Usuń
  5. Poproszę przepis na te goferki z kaszy kuskus <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo. :)) Ja szczerze polecam. Delikatny, orzechowy smak kuskusu był bardzo wyczuwalny, a same gofry niezwykle chrupiące z brzegów i puszyste w środku.

      1/4 szkl. mąki orkiszowej pełnoziarnistej
      1/4 szkl. pełnoziarnistego kuskusu
      1 łyżka oleju rzepakowego
      1 jajko
      ok. 150 ml jogurtu greckiego
      szczypta sody

      Tym razem po prostu wymieszałam składniki i smażyłam gofry. Kasza kuskus podczas pieczenia gofrów się zaparzyła, więc nie było czuć twardych ziarenek, co najwyżej gdzieniegdzie takie przyjemnie chrupiące.
      Wcześniej robiłam też tak, że uprzednio sparzyłam kuskus wrzątkiem i odstawiłam do napęcznienia. Przy tej wersji na pewno będzie potrzebna większa ilość płynów.

      Usuń