niedziela, 14 lipca 2013

_299

Owsianka zapieczona w koglu moglu z bananem, jagodami, masłem z orzechów nerkowca, nerkowcami 
oraz kruszonym ziarnem kakao; Inka z mlekiem w proszku
Yolk and sugar baked oatmeal with banana, blueberries, cashew butter, cashews and cacao nibs

Ta wersja owsianki na tyle mi posmakowała, że dzisiaj doczekała się swojej powtórki.
 
Owsiane placki z kruszonym ziarnem kakao podane z lodami z mrożonego banana i masła z orzechów nerkowca oraz morelami
Oats pancakes with cacao nibs served with frozen banana cashew butter ice-cream and apricots

Wczoraj pokusiłam się o uporządkowanie kuchennych szafek. Przy tej okazji postanowiłam pozbyć się opakowań 
makaronów, których ilość nie nadawała się nawet na jedną porcję. Tak, więc ugotowałam pozostałości spaghetti, 
penne oraz drobnej zacierki. Całość zaś została podsmażona na patelni z czosnkiem i zapieczona w formie frittaty 
razem z zielonym groszkiem i mozzarellą. Tym sposobem znalazłam swojego nowego omletowego faworyta, który 
zdetronizował nawet tego ryżowego.
Frittata ze smażonym z czosnkiem makaronem durum, zielonym groszkiem oraz mozzarellą
Frittata with durum pasta, garlic, green peas and mozzarella

Weekend nie mógłby się jednak odbyć bez słodkiego wypieku. Tym razem powstał wypiek nieprzesłodzony,
z bardzo dojrzałych bananów leżakujących na oknie i chrupiącym dodatkiem w postaci kaszy jaglanej. 
Wcześniej używałam jej w postaci zmielonej jako częściowy bądź całościowy zamiennik mąki, 
jednak tym razem użyta w całości, niegotowana, idealnie chrupiąca w upieczonym bananowym chlebku.

Orkiszowy chlebek bananowy z kaszą jaglaną podany z jogurtem greckim, morelami, jagodami oraz brzoskwinią paraguayo
Spelt banana bread with millet served with greek yoghurt, apricots, blueberries and paraguayo peach
 
Jako, że u mnie całkowicie zdetronizował poprzednie wykonywane przepisy na chlebki
bananowe spisuję go tu za pamięci. Może i ktoś z Was także się na niego skusi.


Orkiszowy  c h l e b e k   b a n a n o w y  z kaszą jaglaną 
/1 keksówka/:
1 szkl. mąki orkiszowej pełnoziarnistej (pszennej pełnoziarnistej)
1/2 szkl. mąki orkiszowej jasnej (tortowej)
1/3 szkl. kaszy jaglanej
3 duże bardzo dojrzałe banany
1/3 szkl. oleju rzepakowego (innego raczej neutralnego w smaku)
1 jajko
3 łyżki jogurtu greckiego
3 łyżki cukru z palmy kokosowej (trzcinowego/zwykłego)
1 łyżeczka sody oszczyszonej
1/3 łyżeczki cynamonu

Banany dokładnie rozgniotłam widelcem, a następnie utarłam z jajkiem.
Dodałam jogurt, olej  oraz wszystkie sypkie składniki i dokładnie wymieszałam.
Masę przelałam do wyłożonej papierem do pieczenia keksówki
i piekłam 50 min. w 180 st.

10 komentarzy:

  1. Chlebek bardzo fajny :>
    Wszystko jest smakowite :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Owsianka zapieczona w koglu moglu? Wow! Napiszesz, jak ją zrobiłaś? Marzy mi się taka, ale obawiałabym się efektu jajecznicy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owsianka jest podlinkowana poprzednim śniadaniem, gdzie podawałam przepis. Masa jajeczna zawsze się zetnie, ale w połączeniu z płatkami owsianymi i pozostałymi składnikami absolutnie nie smakowała dla mnie jak jajecznica. :)

      Usuń
  3. jak możesz mnie tak kusić tymi pysznościami *-* ten chlebek na 100% zrobie *-* i te pyszne owsianki - omomom <3 uwielbiam cię i twoje przepisy ;*
    miłej niedzieli !

    OdpowiedzUsuń
  4. ... chlebuś już piecze się w piekarniku. Jestem ciekawa efektu, bo to moje pierwsze podejście ;) Chętnie spróbowałabym Twoich owsianych placków, więc proszę o przepis lub link.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Ci również posmakuje. :))

      Jeśli chodzi o placki to na powyższą porcję zużyłam:
      1/3 szkl. płatków owsianych
      1/3 szkl. mąki orkiszowej pełnoziarnistej
      2 łyżki kruszonego ziarna kakao
      1 łyżkę stopionego masła
      1 łyżeczkę cukru trzcinowego
      1 jajko
      maślanka
      szczyptę sody

      Płatki zmieliłam na pył, połączyłam z mąką, stopionym masłem, jajkiem cukrem oraz sodą. Dolałam maślanki do uzyskania konsystencji gęstej śmietany, delikatnie połączyłam całość i smażyłam na rumiano z obu stron.

      Usuń
  5. Ten chlebek koniecznie do zrobienia :)Ale frittata równie smakowicie i kusząco wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  6. Cześć! Mam do Ciebie pytanie, przy robieniu scones z tego przepisu http://morning-fairy.blogspot.com/2013/06/292-owsiane-scones-ostatnie-sniadanie-w.html#comment-form , w jaki sposób wyrobić masę,powinna być tak gęsta by spokojnie podczas formowania odchodziła od rąk?Ile mniej więcej maślanki dodać?
    Przy pierwszym robieniu podczas formowania masa strasznie kleiła mi się do rąk, dodałam większą ilość zmielonych płatków + formowałam je zwilżonymi dłońmi, konsystencja nieco się poprawiła,ale może powinnam zrobić coś inaczej?
    Z góry dzięki za odpowiedź!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety takich rzeczy jak maślanka czy mleko do odpowiedniej konsystencji wypieków nigdy nie odmierzam, a leję prostu z kartonu/butelki. W zależności od wielkości jajka, na ile zlepi już masę dolałabym odpowiednią ilość. Może się okazać, że będzie naprawdę niewielka. Masa tak jak piszesz nie lepiła mi się zbytnio do rąk, była na tyle zwarta, że spokojnie dało się uformować bułeczki. I z doświadczenia wiem, że moja połowa szklanki czy łyżka w porównaniu do innych przepisów są naprawdę z górką. :)

      Usuń
  7. Przepis na chlebek bananowo-jaglany zapisuję, miks takich pysznych składników nie może się nie udać!

    OdpowiedzUsuń