środa, 3 lipca 2013

_293 migawki z początku wakacji

Po krótkiej przerwie dzisiejsze śniadanie.

Jajeczny wypiek z płatków jęczmiennych i kaszy manny ze szparagami zapieczony z ricottą i pistacjami
Egg bake with barley flakes and semolina with asparagus baked with ricotta and pistachios

I te zaległe.

Krem z kaszy orkiszowej podany z mrożonym bananem, borówką brusznicą, prażonymi płatkami kokosowymi oraz złotą jagodą peruwiańską
Cream of spelt groats topped with frozen banana, cowberries, roasted coconut flakes and peruvian golden berries

Łaciata śmietankowo-czekoladowa owsianka z serkiem czekoladowym z Milką
Spotted creamy chocolate oatmeal with chcocolate cream with Milka

Jak i pomysł na obiad czy kolację.

Kasza jaglana w beszamelowym sosie z pieczonym łososiem, kukurydzą oraz porem
Millet with bechamel sauce with baked salmon, corn and leak

Jajecznica z kremowym czosnkowym serkiem podana z sałatą, szpinakiem z fetą, słupkami marchewki oraz serkiem czosnkowym
Scrambled eggs with garlic cream cheese served with lettuce, spinach with feta, carrot sticks and garlic cream cheese

Możliwe, że teraz tak będą wyglądać wpisy, jeśli miały by się pojawiać. Jako zbiorcza "inspiracja", 
jeśli same dania pełnią taką funkcję, a forma ich prezentowania Wad odpowiada.

14 komentarzy:

  1. Jak zawsze oglądam Twoje posiłki, to jestem pełna podziwu - zawsze wszystko tak urozmaicone i apetyczne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałam napisać to samo co whiness - podziw, to idealne słowo dla tego co się dzieje w mojej głowie gdy oglądam te zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dokładnie to samo uważam jak poprzedniczki. Idealnie urozmaicone i zgrane posiłki. Też tak chcę! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ... i jeszcze wszystko tak ładnie podane :) już to gdzieś pisałam, ale się powtórzę: PYSZNIE jesz!
    mi taka forma wpisów też odpowiada, choć nie powiem - będzie mi brakowało Twoich codziennych wpisów :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwsze i ostatnie ;O Można przepis?

    ps - kocham Twoje inspiracje! Jedzmy, jedzmy, jedzmy! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście. :))

      /Wypiek jajeczny ze szparagami/:
      1/2 szkl. płatków jęczmiennych
      2 łyżki kaszy manny
      2 duże jajka bądź 3 mniejsze (użyłam 3 mniejszych)
      1/4 szkl. mleka
      kilka obranych białych szparagów
      1 łyżeczka masła
      sól, pieprz
      ok. 1/4 250g kubeczka ricotty
      kilka pistacji

      Wczoraj wieczorem zmiksowałam dokładnie jajka z mlekiem przyprawione solą oraz pieprzem. Następnie połączyłam z płatkami jęczmiennymi oraz kaszą manną i schowałam na noc do lodówki (do wchłonięcia płynów). Rano naczynko do zapiekania natłuściłam masłem. Na jego dno wysypałam pokrojone na mniejsze kawałki szparagi i zalałam jajeczną masą. Na wierzchu poutykałam ricottę i kilka główek szparagów oraz posypałam posiekanymi pistacjami. Piekłam ok. 20 minut. Jajeczna masa musi się dobrze ściąć, a wierzch przyrumienić.

      Zaś jajecznica to moja standardowa kolacja. 3 jajka porządnie rozkłócone (doprawione solą i pieprzem do smaku) smażone na maśle. Jajecznicę praktycznie cały czas mieszam, bo lubię taką kremową z małymi kawałkami ściętego jajka. Tym razem kiedy jajecznica jeszcze nie była do końca ścięta dodałam 2 łyżki kremowego czosnkowego serka i jeszcze chwilę smażyłam do połączenia się całości. Podałam z widocznymi dodatkami i pozostałym z obiadu szpinakiem z fetą. :))

      Usuń
  6. Pewnie, że odpowiada mi taka forma. Zgadzam się z powyższymi komentarzami:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam, ja poproszę krem z kaszy ^^

    OdpowiedzUsuń
  8. Jaka różnorodność, poprostu jestem zachwycona! *___*
    WSZYSTKO WYGLĄDA GENIALNIE.

    OdpowiedzUsuń
  9. Taka forma wpisów też jest super:) Twoje dania są tak mega apetyczne i ciekawe że nigdy nie moge sie na nie napatrzec. Nie opuszczaj sniadaniowca! Na kazdy wpis wszyscy bedą czekać z niecierpliwością:)

    OdpowiedzUsuń
  10. tyle dobrego jedzenia! masz dobry gust smakowy :D

    OdpowiedzUsuń
  11. mniam mniam mniam .... rozpieszczasz nas ;)
    przepis na krem z kaszy orkiszowej poproszę lub link :) dzięki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wieczorem 1/2 szkl. kaszy okiszowej zalałam szklanką mleka i schowałam do lodówki. Rano zblendowałam z łyżeczką miodu i gotowałam do zgęstnienia. Podałam z widocznymi na zdjęciu dodatkami. :)

      Usuń
  12. Złota jagoda peruwiańska, ale to świetnie brzmi!; D
    Ten krem z kaszy orkiszowej- mniaammm!

    OdpowiedzUsuń