niedziela, 30 czerwca 2013

_292 owsiane scones - ostatnie śniadanie w akademiku

Kokosowe owsiane scones podane z ricottą, domowymi lodami borówkowymi, borówką brusznicą oraz prażonym słonecznikiem
Coconut oat scones served with ricotta, homemade cowberry ice-cream, cowberries and roasted sunflower seeds


Ostatnie śniadanie zjedzone, torby spakowane, czas się wyprowadzić. Zawsze myślałam, że mam jeszcze rok,
nim wszyscy których poznałam przez te cztery lata rozjadą się po świecie. Jednak zmiana planów, przedostatni semestr,
który spędzę na Erasmusie, powrót na obronę dyplomu i potem już tylko czas by rozpocząć prawdziwą pracę.
Tak, więc okres spędzony tutaj praktycznie dobiegł końca. Nie lubię tego, że tak bardzo przywiązuję się do ludzi
i miejsca. Jednak czasami zmiany są potrzebne. Wiem, że za pół roku pewnie będę czuła to samo, opuszczając nowe miejsce.

To również tyczy się poniekąd bloga. Uwielbiam piec, gotować i eksperymentować w kuchni. Jednak tą pasję taktuję
bardziej pobocznie. Nie wiem, więc jak długo jeszcze cokolwiek będzie się tu pokazywać. Może już nic więcej,
może raz na jakiś czas. Nie zamykam jednak tej furtki, gdyż pasja ta towarzyszyć mi będzie zawsze.

14 komentarzy:

  1. Można przepis na scones i domowe lody? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. /Kokosowo-owsiane scones/

      1/2 szkl. płatków owsianych górskich
      2 łyżki mąki orkiszowej pełnoziarnistej
      2 łyżki wiórek kokosowych
      1 jajko
      maślanka
      1 łyżeczka miodu
      1/3 łyżeczki sody

      Płatki zmieliłam na pył. Połączyłam z mąką, sodą, wiórkami oraz żółtkiem po czym dolałam maślanki, tak by wszystkie składniki dały się zagnieść na elastyczną masę. Z niej uformowałam 3 okrągłe bułeczki i posmarowałam rozkłóconym białkiem. Piekłam w rozgrzanym do 180st. piekarniku przez ok. 20 minut.

      Lody to po prostu zblendowany mrożony banan z porządną garścią mrożonych borówek i kilkoma łyżkami jogurtu greckiego. Całość na czas oczekiwania na scones wstawiłam do zamrażarki i przed podaniem ponownie zblendowałam. :)

      Usuń
  2. ja też poproszę przepis na scones :)

    OdpowiedzUsuń
  3. łał, te lody wyglądają obłędnie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. scosny w pysznym wydaniu, czekam na przepis ;p
    no tak nie łatwo jest opuszczać miejsce gdy już się do niego nieco przywiązało, ale są nowe wyzwania ;)
    tylko bloga nie opuszczaj! te pyszności , inspirujesz z dnia na dzień i dziękuję ci za to ;*

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam scones :)
    A tak przy okazji otagowałam Cię http://more-food-love-and-life.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  6. to odejście najlepszego bloga.
    bardzo nad tym ubolewam.
    bardzo mi będzie go brakowało.
    szczerzej nie potrafię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak pisałam, nie zamykam tej furtki na zawsze. Na tyle kocham to robić, że na pewno jeszcze się tu zjawię. :)) Po prostu w tej chwili moje obecne obowiązki i plany nie pozwalają mi na tyle poświecić się tej pasji, szczególnie tak jakbym docelowo chciała.

      Usuń
  7. Gdy tylko zobaczyłam Twoje śniadanie,chciałam napisać "Poproszę przepis"...
    A tu nagle przekazujesz nam tak smutną wiadomość!
    Twój blog- zdecydowanie mój ulubiony- to dla mnie skarbiec inspiracji, przepisów i dobrych rad. Będę tęsknić. Ale mimo wszystko nie zapomnij o nas! Wpadnij choć raz na jakiś czas!
    Trzymaj się, życzę dobrego roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :)) Na pewno nie zniknę na dobre. Wyjeżdżam dopiero we wrześniu. Póki co chwila wyczekiwanego wypoczynku, a potem praca. :)

      Usuń
  8. ... to ostatni raz ;) proszę o przepis na scones i lody :)
    i życzę niezapomnianej przygody :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Mam nadzieję, że tak będzie oraz to że jeszcze uda mi się umieścić tutaj śniadanie, które zachęci Was do umieszczenia prośby o przepis. :)) Dzisiejszy już umieszczony powyżej.

      Usuń
  9. Kilka miesięcy temu w poszukiwaniu inspiracji odwiedziłam kilkadziesiąt blogów, aż trafiłam na Twój i tak już zostało do dziś. To mój codzienny rytuał, gdy tylko mam chwile żeby usiąść z herbatką przed komputerem. Dlatego ja Cię proszę nie zapominaj o swoich wiernych fanach, bo będzie nam smutno! I pomyślności życzę! :)

    OdpowiedzUsuń