niedziela, 9 czerwca 2013

_271 owocowe serniczki z kaszy manny

Kokosowo bananowe serniczki z kaszy manny podane z pomarańczą, bananem oraz musem truskawkowym
Coconut banana semolina cheesecakes served with orange, banana and strawberry mousse


Do serniczków zdecydowanie wolę dodawać kaszę manną w zamian mąki. Zapewne przez jej pęczniejące właściwości
serniczki z jej dodatkiem są bardziej zwarte, większe, a delikatny smak połączenia twarogu z pamiętną z dzieciństwa
kaszką manną o wiele bardziej mi odpowiada.

19 komentarzy:

  1. Serio? No to w takim razie będę musiała następnym razem zrobić te serniczki według Twojego pomysłu :) Wyglądają naprawdę przepysznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. aaa wszystko ładnie ułożone i tak smacznie wyglądające! :) zatopiłabym serniczki w tym musie *.*

    OdpowiedzUsuń
  3. Manna zamiast mąki? Muszę wypróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  4. a podasz przepis? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 250g twarogu półtłustego
      1/2 banana
      1 jajko
      2 łyżki wiórek kokosowych
      ok. 5 łyżek kaszy manny

      Twaróg zblendowałam z bananem, krótko, tak by całość tylko się połączyła i nie miała grudek. Utarłam z jajkiem, wiórkami kokosowymi i dodałam kaszy manny, tyle by zwilżonymi dłońmi dało się formować placuszki. Smażyłam na rumiano z obu stron na oleju kokosowym. :))

      Usuń
    2. można użyć mielonego twarogu czy masa będzie zbyt luźna do formowania? bo mielony jest bardziej wilgotny

      Usuń
    3. Pewnie. Czasami też używam mielonego. Wtedy po prostu sypię więcej kaszy manny czy podsypuję jeszcze delikatnie mąką bądź wbijam po prostu samo żółtko. :)

      Usuń
  5. ciekawe! pewnie są bardzo delikatne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam te serniczki ! Co prawda z kaszy nie jadłam jeszcze ale zrobię na pewno :D

    OdpowiedzUsuń
  7. fajne połączenie smaków serniczków :)
    ja się czaję na te z piekarnika :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Jesteś genialna! Kolejna inspiracja, jutro robię! ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Genialny pomysł. Następne moje serniczki będą z Twojego przepisu:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Serowe pyszności :) Trzeba będzie tak zrobić ^^

    OdpowiedzUsuń
  11. serniczki i owoce, pycha !! jak ja to kocham <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Zawsze robiłam je na mące, i zazwyczaj... piekłam :)
    Nie wychodziły mi z patelni, no to uruchamiałam piekarnik!]

    Mam pytanie, polecisz mi, jak wykorzystać jagody goji? Kupiłam, ale jakoś mi nie smakują. Doradzisz, jak nabiorą nowego wymiaru? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze Ci powiem, że ja kiedyś też je kupiłam dla spróbowania, bo wszędzie słyszałam jakie to "superfood", a też nie za bardzo mi posmakowały. No ale, żeby je wykorzystać posypywałam nimi wszelkie owsianki, twarożki czy koktajle. I właśnie to ostatnie okazało się dla mnie strzałem w dziesiątkę. Garstka jagód goji dodana do koktajli (zimnych) np. na bazie mrożonych owoców, nagle robiła się super chrupka i ich "mięsisty" smak był o wiele mniej wyczuwalny. Stworzyły w koktajlu takie jakby małe zmrożone kropelki o niezwykle zdrowotnych wartościach. :))

      Usuń
  13. Robię dokładnie tak samo - tylko ze ja mieszam mąkę z manną, zostawiam "ciasto" na noc i manna wszystko wsiaka i nawet kiedy twarog jest zbyt wilgotny, masa staje sie suchsza, przez co lepiej sie smazy i nie przykleja, jak to mi sie zawsze zdarza

    OdpowiedzUsuń