piątek, 7 czerwca 2013

_269 chrupiące gofry z semoliny i domowy snickers w wersji raw

Gofry z mąki semoliny podane z ricottą, truskawkami oraz domowym snickersem
Semolina waffels topped with ricotta, strawberries and homemade raw snickers

Niezwykle chrupiące gofry z semoliny. Polecam zaopatrzenie się w ową mąkę, szczególnie 
przy sporządzaniu ciasta do pizzy. Wypieki z jej dodatkiem są zdecydowanie bardziej chrupkie. 
Dzisiaj jednak dopełnieniem śniadania była własna produkcja znanego wszystkim batonika "Snickers". 
By uwiarygodnić swoje dalsze słowa skosztowałam do śniadania również oryginalną jego wersję
w wydaniu mini i chociaż dalej zostanę fanką pierwowzoru, ich domowa wersja (wegańska raw)
jest genialna. Przy ilości mini batoników jaką bym zjadała, muszę się chyba częściej pokusić o
robienie takiej wersji. Chociaż i ona jest zdradliwa, bo zaraz po skończeniu śniadania kubki smakowe
nakazały mi iść jeszcze po kawałeczek i jeszcze...

 Snickers mini

 Domowy "blok" snickersa

Domowy batonik snickers (i mój wielki a zarazem mały kciuk odziedziczony po babci Jadzi :D)

21 komentarzy:

  1. Oooch! Mogłabyś podzielić się przepisem na ten blok? Wygląda tak apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie. :)

      Warstwa I - nugatowa:
      1/4 szkl. migdałów
      1/4 szkl. nerkowców
      1 łyżka płatków owsianych
      1 łyżka płatków kokosowych
      1 łyżka ziaren niepalonej kaszy gryczanej (zamiast trzech ostatnich składników można użyć mąki np. owsianej, kokosowej, gryczanej)
      3 łyżki miodu (w wersji wegańskiej syropu z agawy bądź klonowego)
      + garść fistaszków

      Wszystkie składniki dokładnie zblendować, by uzyskać w miarę gładką masę. Przełożyć ją do prostokątnego pojemnika, wyrównać i poutykać fistaszki. Schłodzić w zamrażarce.

      Warstwa II - karmel:
      1/2 szkl. daktyli (użyłam medjool, inne suszone powinno się uprzednio namoczyć)
      2 łyżki oleju kokosowego
      1/2 ziaren z laski wanilii
      odrobina soli i wody

      Daktyle zblendować z olejem kokosowym i odrobiną wody na gładką masę. Wody trzeba starać się użyć jak najmniej. Gotową masę karmelową wyłożyć na nugatową i także wstawić do zamrażalnika.

      Warstwa III - czekolada:
      (proporcje orientacyjne, dodawałam wszystkiego po trochu, aby osiągnąć konsystencję bardzo gęstej polewy; dzięki olejowi kokosowemu zamrożona będzie miała konsystencję stałą, a po jej wyciągnięciu z zamrażalnika będzie w sam raz do zgryzienia :))
      2 łyżki kakao
      3 łyżki oleju kokosowego
      2 łyżki miodu (wersja wegańska syrop z agawy/klonowy)

      Składniki polewy czekoladowej dokładnie wymieszać i nałożyć na dwie pozostałe. Całość włożyć do zamrażalnika i schładzać co najmniej godzinę.

      Usuń
    2. Zainspirowałaś mnie tym przepisem. :) Chciałabym robić cos podobnego, ale bez użycia oleju kokosowego (niestety nie mam). Mam zamiar zrobić masę daktylowo- orzechową: zblendowane daktyle, kakao plus zmielone orzechy i wyłożyć nia spody w formie babeczek. Czy w takim wypadku również mam mrozić całość czy tylko schłodzić w lodówce? Chodzi mi o to, czy po wyciągnięciu z zamrażalnika krem daktlyowy bez oleju nie zamrozi się na kamień?

      Usuń
    3. Z tego co pamiętam, właśnie te trufle http://morning-fairy.blogspot.com/2012/11/62.html#comment-form robiłam właśnie z masy daktylowo-orzechowej z dodatkiem kokosu i kakao, schładzając je zarówno w lodówce jak i zamrażarce i obie wersje były dobre. Myślę, że w ich przypadku wystarczył tłuszcz ze zmielonych orzechów, przy masie z samych daktyli czy "czekolady" na pewno niezbędny jest jakiś tłuszcz. :)

      Usuń
    4. Dzisiaj podbiłaś wszystko! Brak słów, genialnie :)

      Usuń
  2. O kurcze! Nie wiem co lepsze... Porywam wszystko!;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ten domowy snickers jest GE-NIAL-NY! Czy Tobie kiedyś skończą się takie świetne pomysły? :P

    OdpowiedzUsuń
  4. o rany, ten snickers wygląda wspaniale! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. I gofry i sncikers cudowne! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. TWÓJ snickers jest bezkonkurencyjny <3

    OdpowiedzUsuń
  7. fajny pomysł na ten domowy baton ;) gofry oczywiście świetnie podane, z kochaną ricottą <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten blok snickersowy wygląda cudownie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Boże, snickers<3 mogę zjeść 10 na raz i mi mało!

    OdpowiedzUsuń
  10. jesteś... nie ma takiego słowa, by opisać jaka naprawdę jesteś dobra w tym co robisz.
    na marginesie: spożywasz dużo nabiału? (mam na myśli ren pochodzenia krowiego) czy odczuwasz tego negatywne skutki jak np. wzdęcia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od kilku dni mam właśnie fazę na nabiał i zapchałam całą lodówkę różnego rodzaju twarożkami, serkami, jogurtami, kefirami i innymi pochodnymi z mleka krowiego. No i oczywiście samo mleko także się znajdzie. :)) Nigdy nie miałam problemu ze wzdęciami, czy też łączeniem ich z innymi produktami. Myślę, że skoro taką mam ochotę, organizm pewnie takich produktów potrzebuje to trzeba mu ich dostarczyć. Za kilka dni pewnie mi się już trochę to wszystko przeje i na pewno samoistnie zmniejszy się ilość spożywanego nabiału. :)

      Usuń
  11. dobrze, ze juz ktos zapytal o przepis a Ty podalas :D
    uroczy ten kciuk! :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale roboty z tymi batonikami :D Ale widać, że się opłaca bo aż ślinka mi cieknie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie bardzo szybko. Składniki wrzuca się do malaksera/ mieli na gładko blenderem. Przekłada do pojemniczka, potem tylko polewa czekoladową i gotowe. :))

      Usuń