środa, 5 czerwca 2013

_267 ryżowy pudding piña colada i WIAW

Ryż arborio na soku ananasowym podany z jogurtem greckim, wiórkami kokosowymi oraz szuszonymi morelami; mrożony melon
Pineapple arborio rice topped wth greek yoghurt, desiccated coconut and dried apricots; frozen melon

[ W I A W ]
  
 Domowy kisiel na soku ananasowym podany z jogurtem greckim, truskawkami oraz prażonymi płatkami kokosowymi

 Smażony ryż jaśminowy z jajkiem, porem, mozzarellą oraz migdałami

 Koktajl: mrożony banan, jogurt grecki, kakao oraz suszone śliwki; truskawki oraz morele

Ravioli ze szpinakiem i ricottą podane ze stopionym masłem, śmietaną, parmezanem oraz tymiankiem

Zupa krem z białych szparagów z mascarpone i pistacjami



21 komentarzy:

  1. Z takim ryżem jeszcze się nie spotkałam :)
    Lubię tu zaglądać, bo zawsze znajdę tu jakieś ciekawe połączenie ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To odmiana ryżu stosowana do risotto. Lubię go jednak używać także do puddingów, gdyż jest bardziej kremowy niż zwykły biały ryż. :)

      Usuń
  2. Mrożony melon, pochrupałabym :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Na soku ananasowym? Musiało być ciekawie :D
    No i tak mi się podoba ta Twoja łyżeczka, że chyba kupię sobie czekoladę na łyżce i też będę taką miała :P

    OdpowiedzUsuń
  4. o, już od jakiegoś czasu chciałam coś zrobić na tej zalewie z owoców z puszki :)
    a mrożony melon brzmi iście cudownie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja do niedawna zawsze robiłam na takich sokach tylko domowy kisiel bądź po prostu piłam. Dopiero teraz zaczęłam go podmieniać tam gdzie do tej pory najczęściej używałam mleka. :)

      Usuń
  5. Pina colada w bardzo zdrowej i kuszacej wersji :)
    Czekam na Twoje WIAW, zawsze zamieszczasz takie inspirujace posilki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja czekam, lubię te środowe inspiracje :)

      Usuń
  6. Uwielbiam smaki "pina colada" ! I do tego mrożony melon. Wszystko to co lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Smacznie! Tylko melona bym odłożyła, bo jakoś mi nie podchodzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zawsze mnie zastanawia...jak jecie, a raczej chrupiecie mrożone owoce, to nie bolą Was zęby? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeważnie wyjmuję owoce (te mocno zmrożone) przed robieniem śniadania. Jednak owoce jagodowe, banan, chociaż jak dla mnie w sumie nawet większość owoców, bardzo szybko ulegają rozmrożeniu, szczególnie dorzucone do ciepłego śniadania, więc odpowiadają mi nawet takie prosto wyciągnięte z zamrażalnika. :) Dziękuję za troskę o zęby, ale nigdy nie miały się lepiej. :D

      Usuń
  9. mniam, nie ma to jak ryż na słodko ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. przepis pliss :) bo zastanawiam się, czy ryż gotujesz na soku, czy może go dolewasz w czasie gotowania ... ?? i ilość ... sory za takie pytania, ale w kuchni jestem początkująca ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ryż gotuję bezpośrednio na soku w proporcji 1:3. Na 1/2 szkl. ryżu arborio (100g) użyłam 1 i 1/2 szkl. soku ananasowego. Dzisiaj przyrządziłam go za zasadzie risotto. Ryż "smażyłam" do momentu jego zeszklenia na łyżce oleju kokosowego, po czym zalewałam po 1/2 szkl. soku, dolewając następną partię, gdy poprzednia została odparowana. Proces ten trwał ok. 20-25 minut. Całość można dosłodzić/doprawić do smaku. Ja nie słodziłam, ponieważ użyłam już słodkiego soku 100%. Gotowy ryż wymieszałam z wiórkami kokosowymi i polałam jogurtem greckim.

      Usuń
    2. Dzięki :) jutro wypróbuję :)
      Tylko nie bij ;) jeszcze przepis na ten domowy kisiel :)

      Usuń
    3. Bez przesady z tym biciem, zawsze chętnie podam. :)) Tylko lepiej byłoby gdybym wiedziała dokładnie co czego używam, bo często sypię coś z paczki, leję z kartonu, na wyczucie oceniając potrzebną ilość. Tak było w tym przypadku. Zagotowałam ok. 1 szkl. soku ananasowego, po czym dolałam rozrobioną mąkę ziemniaczaną (myślę że ok. 1 czubatej łyżki) w odrobinie wody. Gotowałam chwilę do zgęstnienia cały czas energicznie mieszając.

      Usuń
  11. Mrożony melon, ale to cudownie brzmi!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo proszę o przepis na zupę krem ze szparagów :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szkl. bulionu ugotowałam obrane, pokrojone w kostkę szparagi (ok. 300-400g). Gotowałam do miękkości po czym doprawiłam solą oraz pieprzem i dokładnie zblendowałam. Dodałam 3 czubate łyżki mascarpone i zmiksowałam razem do połączenia składników. Zupę krem przelałam do miseczki i podałam z garścią posiekanych pistacji. :)

      Usuń