niedziela, 2 czerwca 2013

_264

Polenta na soku ananasowym podana z morelami, winogronami oraz domowymi kokosankami
Pineapple polenta topped with apricots, grapes and homemade coconut cookies

 Ponadto dołączam obiecane wczoraj risotto z białymi szparagami.

 
Risotto z białymi szparagami oraz parmezanem

  /1 porcja/

1/2 szklanki ryżu arborio
ząbek czosnku
250 g białych szparagów
1 i 1/2 szkl. bulionu
50 ml półwytrawnego białego wina
40 g startego parmezanu
1 łyżka masła
sól
pieprz
 
Czosnek drobno siekam i podsmażam na maśle. Dodaję pokrojone na mniejsze kawałki szparagi oraz 
ryż i ciągle mieszając smażę, do momentu jego zeszklenia. Następnie wlewam wino i całkowicie odparowuję. 
Bulion wlewam partiami, dolewając następną w momencie, gdy poprzednia zostanie odparowana. 
Całość przykrywam i duszę na wolnym ogniu przez ok. 20-25 minut. Po tym czasie doprawiam do 
smaku solą i pieprzem oraz dodaję starty ser i mieszam, aż się rozpuści. Risotto podałam z natką
pietruszki i świeżo zmielonym pieprzem.


21 komentarzy:

  1. Patrząc na śniadanie aż chce się wakacji :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Proszę przepis na domowe kokosanki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To była wczorajsza improwizacja na osłodzenie sobie "Dnia Dziecka". Miałam do zutylizowania trochę białek, więc padło na kokosanki. Ubiłam białka (miałam słoiczek z większą ich zawartością, ale myślę, że użyłam 3) ze szczyptą soli na gęstą pianę. Następnie dodałam 1 i 1/2 szkl. wiórek kokosowym oraz 1/2 szkl. uprażonych płatków kokosowych (ostatnio kupiłam takie na wagę na ryneczku, są przyjemnie chrupiące i w większych kawałkach niż wiórki, ale śmiało można użyć samych wiórek), 2 łyżki mąki, 1/2 ziarenek z laski wanilii oraz 6 łyżek cukru pudru (akurat nie miałam, więc użyłam zmielonego na pył cukru trzcinowego). Całość delikatnie wymieszałam i nakładałam dużą łyżką na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Piekłam ok. 25 minut w 180st. (jeśli podczas pieczenia będą się bardzo rumienić można przykryć je folią aluminiową). Następnie studziłam ok. 10 minut w piekarniku o uchylonych drzwiczkach.
      Dzisiaj do śniadania kilka podpiekłam w tosterze. Co prawda tym z wczoraj nic nie ubyło na jakości, jednak zrobiły się jeszcze bardziej chrupiące z wierzchu.

      Usuń
  3. Domowe kokosanki - to by się zjadło <3

    OdpowiedzUsuń
  4. polenta pyszna, ale risotto lepsze - kocham szparagi *.*
    przepis na kokosanki zapisuję :D

    OdpowiedzUsuń
  5. mmm na soku z ananasa, jakie to pycha !! cudnie się prezentuje ;)
    miłego dnia ;*

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale mi narobiłaś smaka na morele *_*

    OdpowiedzUsuń
  7. Kokosanki to mój smak dzieciństwa. Uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. ooooch zabiję Cię za te domowe kokosanki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. mogłabym z Tobą zamieszkać ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. MmMMM .. uwielbiam szparafi :)
    Mam prośbę. Możesz podać przepis na - Kokosowe placki jęczmienne na soku ananasowym -
    Malinowe masło orzechowe :) Pierwsze słyszę ... Gdzie można kupić, albo lepiej, da się zrobić samemu ;) ??
    Z góry wielkie dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Malinowe masło orzechowe jest widoczne w słoiczku na zdjęciu. Dokładny opis jak zostało zakupione można przeczytać w poście. :)

      A oto proszę, przepis na placki:
      Wieczorem 1/2 szkl. płatków jęczmiennych (jakieś 7-8 łyżek) zalałam sokiem ananasowym ok. 2 cm ponad poziom płatków. Rano połączyłam je z jajkiem, 2 łyżkami wiórek kokosowych, łyżką prażonych płatków kokosowych (można dać same wiórki) i szczyptą sody. Smażyłam na rumiano z obu stron na oleju kokosowym.

      Usuń
  11. Kokosanki, kokos - mniam! Jeszcze domowe, pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. po składnikach, jakich używasz do przygotowywania swoich śniadań raczej nie widać, że to "kuchnia studencka". :DD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem mistrzem promocji, szparagi z Reala za 2,99. <3
      A studenci wcale nie żywią się tak źle jak to w wielu stereotypach się utarło. Jednak przy większości wieczorów dobre białe wino nie wpisuje się w klimat. :))

      Usuń
    2. Też dorwałam te szparagi:D Bardzo zacne biorąc pod uwagę cenę. Przerobiłam na zupę krem i podałam z jajkiem w koszulce. Yum. Ale risotto z ich udziałem też lubię:)

      Usuń
  13. matko, ale kusisz, domowe kokosanki, risotto...

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję za przepis na risotto! :)) Zrobiłam na niedzielny, rodzinny obiad, wszyscy byli zachwyceni. (;

    OdpowiedzUsuń
  15. pyszności:) świetne śniadanie:)

    OdpowiedzUsuń