sobota, 4 maja 2013

_236

Śmietankowe naleśniki z ricottą, musem jagodowym i syropem klonowym
Creamy pancakes with ricotta, blueberry mousse and maple syrup

Koleżanka, która została u mnie na noc, rano poprosiła o naleśniki. Usmażyłam, więc te delikatne, śmietankowe.
Takie ciasto, z dodatkiem kremówki, jest ostatnio moim faworytem.
Do tago słodkie wypełnienie przełamane jagodowym musem i więcej do szczęścia nam nie trzeba.

A po krótkim 5km biegu czekał już na mnie kokosowy dal ze słodkim ziemniakiem i czerwoną soczewicą w roli głównej.
Doskonałe źródło dobrych węglowodanów oraz białka roślinnego. Przy okazji polecam inne przepisy z soczewicą
wg Kwestii Smaku: soczewica w sosie pomidorowym z ajvarem i jajkiem oraz zapiekany ryż z kurczakiem i soczewicą.
Te dania ostatnio bardzo często gościły u mnie w postaci obiadu. Przepisy są genialne i naprawdę godne wypróbowania. 

Dal z czerwoną soczewicą, batatem oraz szpinakiem podany z szuszoną słodką papryką

15 komentarzy:

  1. Patrzyłam się na ten Dal od dłuższego czasu i do tej pory go nie zrobiłam... Polecasz;)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zdecydowanie, ale to po prostu moje smaki. Mleczko kokosowe, bataty bądź dynia, szpinak, soczewica to wszystko co bardzo lubię. :) Z Kwestii Smaku wypróbowałam już chyba wszelkie możliwe wariacje curry czy dań z soczewicą i wszystkie mogę śmiało polecić, o ile ktoś lubi dania w takim klimacie. :)

      Usuń
    2. Myślisz, że mogłabym w tym daniu zastąpić czymś bataty/ dynię?

      Usuń
    3. Dynia zamiennie z batatami, najbardziej zbliżonymi do niej smakiem, wnosi do dania subtelną słodycz. Jeśli byłaby taka możliwość akurat ich nie podmieniałabym w przepisie. Jeśli jednak nie, to jedyne warzywo jakie przychodzi mi jeszcze na myśl to marchewka. Nią próbowałabym zastąpić te wspomniane w przepisie. Wydaje mi się, że mogłoby powstać równie dobre danie. :)

      Usuń
  2. Same dobroci, to ja też mogę u ciebie zostać żebyś mi coś przyrządziła? :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie. Spełniam wszelkie kulinarne życzenia gości. :D

      Usuń
  3. Ja chcę to danie z soczewicy nazwane "Dal". Muszę koniecznie zrobić i u siebie, bo uwielbiam soczewicę. Jestem trochę wegetarianką i często jadam takie soczewicowe, czy sojowe, czy różne takie strączkowe sałaki, obiadki itp :)
    Jestem pod wrażeniem Twoich naleśników. Są idealnie wysmażone.

    OdpowiedzUsuń
  4. chyba rzeczywiście muszą być smaczne, bo widzę je u ciebie już kolejny raz. jeszcze bardziej zachęca mnie to do ich spróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  5. genialny pobiegowy posiłek!

    OdpowiedzUsuń
  6. mmm, jak to cudnie wygląda :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Zazdroszczę koleżance, byłabym w niebie, gdyby ktoś przygotował mi takie delikatne, śmietankowe naleśniki.. w dodatku z ricottą! Śniadanie mistrzów :)
    A dal uwielbiam, strasznie dawno jadłam..

    OdpowiedzUsuń
  8. na mnie po biegu nic nie czeka...chyba, że sobie coś ugotuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też zrobiłam go sama. W wersji podwójnej dnia poprzedniego, więc po biegu mogłam go tylko odgrzać. :))

      Usuń
  9. te naleśniki są genialne, ricotta i jagody *-* ubóstwiam takie połączenia !

    OdpowiedzUsuń