wtorek, 30 kwietnia 2013

_233

Tosty z pastą z awokado i tuńczyka, pomidorem, szczypiorkiem oraz ajwarem; jajko w koszulce, pomidorki koktajlowe
Toasts with avocado tuna spread, tomato, chive and ajvar; poached egg, coctail tomatoes

Najlepsze śniadanie. Kto by pomyślał, że powstało w resztek znajdujących się w lodówce. Z powodu wyjazdu na majówkę
starałam się nie dokupować więcej jedzenia, a wykorzystać wszelkie znajdujące się już w lodówce. Tak oto z bardzo dojrzałego
awokado znajdującego się na kuchennym parapecie w połączeniu z tuńczykiem i innymi dodatkami powstała pasta. Ostatnie jajko
przyrządzone w koszulce z płynnym żółtkiem. Resztka warzyw w postaci pomidora i kolorowe wiosenne śniadanie gotowe.

No i zapomniałabym przede wszystkim o chlebie. Wyjątkowy, bez grama mąki, pierwszy taki mój wypiek. Tak smaczny,
że przy pomocy innych mogłam go skosztować tylko do śniadania. Bazowałam głównie na zalinkowanym przepisie, jednak
odniosłam się także do oryginału z My New Roots dodając ziarna chia. Polecam wszystkim, smak naprawdę niezapomniany. 


13 komentarzy:

  1. śniadanie z resztek rządzi ;D tak samo u mnie i też wyszło całkiem nieźle ;D

    chlebek robi wrażenie <3 smaczne wrażenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. myślisz że mozna zastąpić czymś syrop z agawy i olej kokosowy?:)
    Pyszne śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja użyłam miodu. Tu po prostu chodzi o lekki smak słodyczy, by przełamać słony, więc możesz użyć nawet cukru. :) Olej kokosowy zaś jest dość specyficzny spośród pozostałych olei, gdyż w chłodniejszych temp. ma postać stałą. Myślę, że struktura chleba przy jego użyciu może być ciut lepsza, ale z każdym innym także powinno wyjść. Rolę wiążącą w tym chlebie pełni głównie siemię lniane, ziarna chia (które można pominąć zwiększając ilość siemienia) i płatki owsiane.

      Usuń
  3. Chlebek wygląda rewelacyjnie.
    A śniadania z resztek są baardzo różnorodne:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chleb wygląda genialnie :D
    resztkowe śniadania są świetne ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kusi mnie ten chlebek, musze sie zmobilizowac i go zrobic ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. u ciebie śniadania są zawsze wspaniałe, nawet jeśli resztkowe!
    a ten chleb... już wobrażam sobie jak te ziarnia chrupią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, chrupały nieziemsko, a już szczególnie po podpieczeniu kromek w tosterze. :)

      Usuń
  7. omomom tosty z pysznego domowego chlebka , cudnie !!

    OdpowiedzUsuń
  8. pasta z awokado? wpadam do Ciebie po nią :D

    OdpowiedzUsuń
  9. połączenie awokado i tuńczyka jest naprawdę genialne, jedno z moich ulubionych. a gdy dojdzie do tego jeszcze rukola, to już kompletnie jestem w niebie. (;

    OdpowiedzUsuń
  10. Podoba mi się ten chleb, ciekawy przepis ;)

    OdpowiedzUsuń