sobota, 30 marca 2013

_202

Kokosowo-jogurtowe ciasto na kruchym spodzie, seromakowiec; domowy kefir z alg z suszonymi śliwkami
Coconut yoghurt cake, cheesecake with poppy seed; homemade buttermilk with dried plums

C i a s t o   k o k o s o w o  -  j o g u r t o w e:
/blacha 39 x 23,5 x 7 cm/

Kruche ciasto:
3 szkl. mąki
1 szkl. cukru
1 cukier waniliowy
6 żółtek
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Masło utrzeć z cukrem. Połączyć z resztą składników i zagnieść. Oddzielić 1/3 masy i zamrozić.
Pozostałą część rozprowadzić równomiernie na blaszce.

Masa jogurtowo-kokosowa:
1/2 l śmietany 18%
1/2 l jogurtu naturalnego
2 budynie śmietankowe
20 dag kokosu
6 białek
1 szkl. cukru

Białka ubić na sztywną pianę z cukrem. Połączyć ze śmietaną, kokosem i budyniem. Masę wyłożyć na kruchy spód.
Na wierzch zetrzeć na tarce o dużych oczkach zamrożoną część kruchego spodu. Piec ok. 50 minut w 180st. Jeśli
góra nabierze w trakcie pieczenia odpowiednio złocistego koloru przykryć ciasto folią aluminiową.     

Dzisiejszy dzień rozpoczęty od smakowania wczorajszych wypieków. Nie lada wyzwaniem było powstrzymywanie się
domowników od ich spróbowania. Dzisiaj dla wszystkich do woli. Nowo wypróbowany przepis na ciasto 
kokosowo-jogurtowe, seromakowiec wykonany z podwojonych składników, tradycyjny sernik, ciasto śmietanowe z musem 
jabłkowym oraz mazurek fistaszkowy z mleczną czekoladą. Kocham święta.

Zjedzony pasek mazurka fistaszkowego w ramach testowania

23 komentarze:

  1. Porywam te ciacha *-*
    Nie dziwię się, że domownicy nie mogli wytrzymać na ich widok ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Uuu, a mnie dopiero w niedzielę wolno ciast próbować!
    Jej, uwielbiam i serniki i makowce, więc dwa w jednym jest połączeniem idealnym!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O nie. Dwóch dni bym nie wytrzymała. Już wczoraj ledwo się powstrzymałam. Po wstaniu pierwsze co to zabrałam się za mazurka, a potem całą resztę. Na szczęście jest ich tyle, że do jutra powinno także coś zostać. :)

      Usuń
  3. kokosowy jogurtowy z chęcią bym spórobała!
    a sernikomakowiec także dzisiaj piekę :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak będziesz miała chwilkę czasu to podziel się przepisem na to kokosowo-jogurtowe, bo bardzo mi się podoba. :)
    Cudowne wypieki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie. To mój nowy faworyt. Postaram się wrzucić wieczorem. :)

      Usuń
    2. Dodałam już. Może ktoś będzie miał ochotę jeszcze wypróbować. Z czystym sumieniem polecam! :)

      Usuń
  5. O matko, masz talent do pieczenia. *-*

    OdpowiedzUsuń
  6. ile pyszności.. a u mnie tylko jedno ciacho :(

    OdpowiedzUsuń
  7. jezu zjadłabym je wszystkie *.*

    OdpowiedzUsuń
  8. omomom kokosowo -jogurtowe - cudne !! słodko dziś u ciebie ;D

    wesołych świat ;*

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja upiekłam tradycyjnie babkę, serniczek i w-ztkę :)
    Ale twoje ciasta kuszą na kolejne święta!
    Dobre to "jogurtowo-kokosowe"? Brzmi niebiańsko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że mam pełno ulubionych ciast, ale po prostu tyle jest tak dobrych, że nie wiem które lepsze. :) To od razu stało się także jednym z tych ulubionych. Delikatne, kokosowe, na kruchym spodzie, po prostu idealne. :)

      Usuń
    2. Zapiszę przepis :)
      Ostatnio mam pełno przepisów i pomysłów na ciasta. Nie mogę się doczekać lata. Upiekę tartę z mlekiem kokosowym i borówkami ^^ Od dawna nie daje mi spokoju!

      Usuń
  10. SEROMAKOWIEC? oraju, oddawaj! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Testowanie od razu paskani idzie? Nie wiedziałam ; d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biała czekolada, mascarpone i masło orzechowe... dobrze że tylko na pasku się skończyło. :D

      Usuń
  12. to ciasto kokosowo-jogurtowe podbiło moje serce. :) wesołych, rodzinnych świąt!

    OdpowiedzUsuń
  13. Obydwa przepysznie wyglądają, ale spróbowałabym koniecznie tego kokosowo- jogurtowego! :) Zapisuję przepis, ale już w któryś weekend, bo na święta starczą trzy ciacha :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Może już ktoś zadał to pytanie, ale nie umiem znaleźć odpowiedzi... Skąd masz taką śliczną łyżeczkę? *.*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dostałam w prezencie razem z filiżanką i talerzykiem http://morning-fairy.blogspot.com/2013/03/181.html, także niestety nie znam źródła jej nabycia.

      Usuń