czwartek, 28 marca 2013

_200

Jęczmienne placki podane z bananem i czekoladowo-daktylowym sosem budyniowym na mleczku skondensowanym
Barley pancakes served with banana and chocolate dates condensed milk sauce

Moja kochająca uczelnia zadbała o nas odpowiednio i dzisiaj zafundowała nam także zajęcia. Jednak torba już spakowana 
i zaraz po ich skończeniu wracam do domu. A śniadanie, jak co dzień. By przyjemnie, z odpowiednią dawką energii, zacząć 
nowy dzień. Co prawda dzisiaj już 200 zatem bardzo chciałabym Wam podziękować, za każde miłe słowo, radość której
dostarczacie, gdy śniadanie staje się inspiracją, a szczególnie kiedy wypróbowane okazuje się tego godne.
Dziękuję.

Dla wszystkich dzisiaj dużo uśmiechu, zarówno na całe święta jak i na co dzień. Bo zawsze znajdzie się powód do uśmiechu.

19 komentarzy:

  1. A my dziękujemy za dwieście oryginalnych, pomysłowych śniadań :) I życzę Ci kolejnych setek.
    Podzielisz się przepisem na sos budyniowy? Chyba, że to po prosu budyń użyty jako sos. ;)

    Dużo uśmiechu - także dla Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, chociaż nie wiem czy tylu setek się jeszcze doczeka. :))

      Sos oparty na budyniu, tylko rzadszym. Użyłam do niego:
      1 szkl. mleczka skondensowanego
      2 dużych daktyli medjool (badź kilka mniejszych)
      1 łyżeczki kakao
      1 czubatej łyżeczki mąki ziemniaczanej

      Mleczko (zostawiłam trochę w szklance do rozrobienia mąki ziemniaczanej) z posiekanymi daktylami i kakao zagotowałam. Do gotującego dodałam rozrobioną mąkę i energicznie zamieszałam.

      Usuń
  2. 200 śniadań. Każde inne i na swój sposób inspirujące. Dzię-ku-je-my :)

    OdpowiedzUsuń
  3. sos budyniowy? brzmi przepysznie *.*

    OdpowiedzUsuń
  4. Zajęcia dizisaj?! No ale potem już naszczęscie zasłużone wolne ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny stosik :)
    Strasznie podoba mi się te drugie zdjęcie. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. życzę co najmniej kolejnych dwustu tak wspaniale inspirujących śniadań, oby nigdy nie wyczerpały ci się pomysły! (;

    OdpowiedzUsuń
  7. te karteczki , chętnie wezmę uśmiech , nawet więcej na zapas ;D
    pyszny stos placuszków , z bananem wszystko smaczne ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne te karteczki (masz bardzo ładny charakter pisma), postaram się dzisiaj uśmiechnąć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, studia cały czas wpływają na jego charakter. :) I koniecznie proszę o uśmiech, dużo uśmiechu! :)

      Usuń
  9. Dzięki za codzienną inspirację, bo Twoje śniadania, aż motywują, żeby na porannym talerzu znalazło się coś innego niż kanapki czy owsianka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :)) Ale owsianek też tu całkiem sporo, a kanapki także się pojawiały. :D

      Usuń
  10. Także duuużo uśmiechu dla Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ten sos! wow! i to na pancakes... rozpływające się w ustach śniadanie. jestem pewna.

    OdpowiedzUsuń
  12. Można prosić o przepis na placki? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie.

      1/3 szkl. płatków jęczmiennych
      1/4 szkl. mąki orkiszowej pełnoziarnistej
      1 łyżka stopionego masła
      1 łyżeczka miodu
      1 jajko
      ok. 1/3 szkl. mleka (do uzyskania konsystencji gęstej śmietany)
      szczypta sody

      Płatki jęczmienne zmieliłam na pył, połączyłam z resztą składników. Smażyłam na rumiano z obu stron.

      Przepis na sos powyżej. :)

      Usuń