piątek, 8 lutego 2013

_154

Wegański mac&cheese ze świderkami durum
Vegan macaroni and cheese

15 komentarzy:

  1. Mniam <3 JAk ja kocham Mac'n'Cheese. Moje comfort food.

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda smakowicie, nigdy nie próbowałam makaronu w takim wydaniu :D

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda naprawdę cudownie i pysznie :)
    zjadłabym, ale jak zrobiłaś to danie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. podłączam się do pytania;) wygąda obłędnie!

      Usuń
    2. Chętnie się podzielę, ponieważ uwielbiam ten sos. Nawet nie wiem czy nie bardziej niż klasyczny beszamel. :)

      Na porcję ze zdjęcia:
      100g ulubionego makaronu
      sos:
      1/2 szkl. nerkowców
      2/3 szkl. mleka migdałowego (często używam krowiego, ale wtedy już nie mówimy o wersji wegańskiej)
      2 łyżki płatków drożdżowych (nadają serowy posmak)
      1 łyżeczka mąki (zwykłej pszennej bądź kukurydzianej)
      sól, pieprz do smaku

      Nerkowce dokładnie zblendować z mlekiem. Dodać suche składniki, dokładnie wymieszać i doprawić do smaku. Makaron ugotować al dente. Do garnka z odcedzonym makaronem wlać sos i gotować do jego zgęstnienia.

      Sos ten równie świetnie sprawdza się w zapiekankach makaronowych. Zapieka się równie chrupko jak beszamel. :)

      Usuń
  4. Ale świetne, muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mniam , z nerkowcami - boskie to !

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie jadłam czegoś takiego, ale zaintrygowało mnie :) Będę musiała spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie ma pojęcia jak to danie może smakować, ale przepis na sos dość nietypowy ;p

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę zrobić, bo wygląda nieziemsko!

    OdpowiedzUsuń