poniedziałek, 4 lutego 2013

_150

 Pełnoziarniste nudle z pastą z ricotty, awokado i orzechów włoskich
Whole-wheat noodles with ricotta avocado walnuts cream

                                                                                                                    
     Dołączam do akcji dzienny jadłospis prezentując pozostałe posiłki:

Tosty z chlebka bananowego podane z serkiem śmietankowym, jabłkiem oraz masłem migdałowym

Soja z groszkiem i wędzonym łososiem w sosie serowo-czosnkowym z pietruszką

Frytki z pieczonej polenty w sosie pomidorowym z szynką parmeńską

Sałatka z sałaty lodowej, groszku, papryki, soi, awokado, wędzonego łososia
z dressingiem koperkowym i olejem z prażonych orzechów włoskich

16 komentarzy:

  1. Znów oryginalnie :) A dodawałaś jakieś przyprawy? Ta pasta jest konkretnie słodka albo słona?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dołączam się do pytania, bo chętnie takie nudle na obiad przyrządzę. :)

      Usuń
    2. Zmiksowałam awokado, ricottę i orzechy włoskie po czym doprawiłam delikatnie odrobiną soku z limonki, solą i pieprzem. Jednak nie klasyfikowałabym tej pasty jako słona bądź słodka. Jak dla mnie kremowa ricotta i orzechy dodają jej słodkiej nuty, a przyprawy przełamują ten smak, jednak nie narzucając dniu słonej przewagi.

      Usuń
  2. Trudno o gorsze połączenie dla moich kubków smakowych:D Ale śniadanko mega zdrowe!

    OdpowiedzUsuń
  3. znowu mega apetycznie i zdrowo :D

    OdpowiedzUsuń
  4. ndule - pycha ! i tka zdrowo i smacznie ;*

    OdpowiedzUsuń
  5. ...może to nie moje smaki, ale wygląda ładnie ;d

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszne, pożywne śniadanie!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę spróbować takiego makaronu. Czuję, że pasta z ricotty awokado i orzechy to pyszne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie ma jak udany start w nowy dzień i tydzień!

    OdpowiedzUsuń
  9. Byłabym bardzo wdzięczna za podanie przepisu na soję z groszkiem ! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jeden z wielu improwizowanych obiadów na szybko po przyjściu z uczelni, także nie posiada on przepisu. Zazwyczaj wygląda to tak, że wrzucam co jest w lodówce na patelnię. Tu akurat ugotowana wcześniej soja, groszek, wędzony łosoś. Lekko podsmażam, a potem zalewam sosem i gotuję aż do momentu jego zgęstnienia. Taki podstawowy sos robię ze szklanki mleka, czubatej łyżeczki mąki (bądź dwóch, tyle aby sos był odpowiednio gęsty), stopionej łyżki masła, soli i pieprzu czy też innych ulubionych przypraw. Tu skoro napisałam serowo-czosnkowy dodałam jeszcze zapewne jakiś wyciśnięty ząbek czosnku i starty ser. Czasami używam też nieaktywnych płatków drożdżowych, które nadają mu "serowego" smaku. :)

      Usuń
  10. Ja natomiast bardzo prosiłabym o przepis na frytki z polenty :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://morning-fairy.blogspot.com/2013/02/153.html#comment-form jest przygotowana podobnie jak ta pizza (przepis w komentarzu). Jedyna różnica to taka, że spód po przestygnięciu pokroiłam w paski, posmarowałam oliwą i piekłam ok. 20 minut. Tak, aby "frytki" były złociste i chrupiące. :)

      Usuń