czwartek, 10 stycznia 2013

_125 for runners


Jajeczne wrapy z ricottą, awokado i orzechami laskowymi/ hummusem, awokado i pieprzem kajeńskim; ogórek zielony
Egg wraps with ricotta, avocado and hazelnuts/ hummus, avocado and cayenne pepper; cucumber


Dzisiaj śniadanie z myślą o biegaczach. Zawierające wszelkie składniki, które sprawiają, że nasze mięśnie 
będą mocne, układ krwionośny bardziej wydolny, a kontuzje zdarzały się rzadziej. 
  
 
JAJKA:  doskonałe źródło białka
Jedno jajko pokrywa mniej więcej 10% dziennego zapotrzebowania na białko. Białko zawarte w jajkach jest
jednym z najbardziej kompletnych występujących w pożywieniu wyżej cenione jest tylko ludzkie mleko. Zawiera
wszystkie kluczowe aminokwasy, których Twoje mięśnie potrzebują, żeby dojść do siebie po intensywnym
wysiłku. Wystarczy tylko jedno jajko, żeby zaspokoić 30% dziennego zapotrzebowania na witaminę K, która ma
duże znaczenie dla mocnych kości. Oprócz tego jajka zawierają cholinę - związek wpływający na poprawę pamięci;
oraz luteinę - pigment istotny dla zdrowych oczu. I za bardzo nie przejmuj się cholesterolem - badania dowodzą,
że amatorzy jajek rzadziej chorują na serce niż ci, którzy ich unikają. 
 
TAHINI:  bogactwo witamin i źródło wapnia
Sezam zawiera wiele cennych dla zdrowia składników, jest np. obfitym źródłem wapnia, ale również cynku, fosforu,
magnezu, potasu i żelaza. Dostarcza nienasyconych kwasów tłuszczowych, lecytyny, witaminy A, C oraz tych z grupy B. 
Sezam kryje też w sobie sesamol i sasamolinę, czyli przeciwutleniacze, które zwalczając wolne rodniki, chronią 
nas przed wieloma chorobami. Ponadto zawartość białka w ziarnach sezamu porównać można do jego 
zawartości w jajkach kurzych.
 
CIECIERZYCA:  równorzędny odpowiednik mięsa
Ciecierzyca zawiera 25% białka o korzystnym składzie aminokwasowym, dlatego może z powodzeniem
zastępować mięso. Jest również bogata w żelazo, potas, fosfor, błonnik i większość witamin z grupy B, a jej 
przyjemny, delikatnie orzechowy smak sprawia, że jest uniwersalnym dodatkiem prawie do wszystkiego.
 
PIEPRZ CAYENNE: usprawnienie metabolizmu
Przyprawa o intensywnym zapachu oraz wysublimowanym smaku. Ma on jednak także właściwości
zdrowotne - w małych ilościach wpływa korzystnie na przemianę materii oraz obniża poziom cholesterolu.
 
AWOKADO:  skarbnica niezbędnych dla zdrowia składników
Znajdziemy w nim witaminy A, E, C, D, z grupy B (w tym kwas foliowy), PP i K oraz potas, wapń i żelazo. Jest źródłem
nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT), a zwłaszcza kwasu linolowego, linolenowego i oleinowego, które są
niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu i muszą być dostarczane z pożywieniem.
 
ORZECH LASKOWY:  eliksir młodości
Lśniące łupinki kryją bogactwo witaminy E i magnezu. Już kilka sztuk dziennie poprawi nastrój i wymiecie wolne
rodniki. Orzechy laskowe zawierają cenne tłuszcze jednonienasycone, które zmniejszają wysoki poziom "złego"
cholesterolu. Wzmacniają dzięki temu serce i zapewniają długowieczność. Ponadto są bogatym źródłem witaminy B6,
która bierze udział w produkcji naturalnego rozweselacza (serotoniny) oraz witaminy E. Dzięki niej nasza skóra będzie 
gładka i jędrna. 

źródło: /magazyn Runner's World/

9 komentarzy:

  1. Prosimy o przepis na jajeczne wrapy! :))

    OdpowiedzUsuń
  2. 2 duże jajka
    odrobina wody (ok. 3 łyżek)
    2 łyżki drobno posiekanej pietruszki (mogą być inne ulubione zioła)
    szczypta soli, pieprzu

    Wszystkie składniki dokładnie zmiksowałam. Na rozgrzaną patelnię (najlepiej teflonową) wlałam połowę masy jajecznej, tak by pokryła dno patelni cienką warstwą. Rozprowadziłam ją po powierzchni delikatnie poruszając patelnią. Poczekałam aż masa się zetnie, następnie podważyłam brzeg omletu widelcem i palcami przewróciłam na drugą stronę.
    Gotowe zawijać z ulubionymi nadzieniami. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. git! i to połączenie z awokado! doczepiam do akcji śniadnaie dla biegaczy i czekam na kolejne przepisy:)) pozdrawiam Dota

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszne, bardzo pożywne śniadanko. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie biegam, ale takie informacje zawsze się przydają :) W Twoim śniadaniu widać, jest maksimum wartości odżywczych.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie! Bardzo przydatne informacje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Biegaczem nie jestem ale takim śniadaniom mówię zdecydowane TAK TAK TAK ! <3

    OdpowiedzUsuń
  8. same zdrowie , i to takie smaczne pewnie !

    OdpowiedzUsuń