środa, 10 października 2012

_33

Knedle z ricotty i kaszy manny nadziane śliwkami z miodem gryczanym, podane z jogurtem greckim i śliwkami
Ricotta dumplings with semolina stuffed with plums and buckwheat honey, topped with greek yoghurt and plums



Postanowiłam dołączyć dzisiaj do akcji [ What I Ate Wednesday ].
Zaczynając od śniadania postaram się, aby do końca dzisiejszego
dnia znalazła się tu reszta posiłków.

II śniadanie: Twarożek z jogurtem greckim, ananasem, gruszką i jagodami goji
(Quark with greek joghurt, pinepapple, pear and goji berries)

Lunch na uczelnię: Makaron ryżowy z pieczonym łososiem
(Rice stick noodles with baked salmon)

Przekąska na uczelnię: Gruszka i garść orzechów brazylijskich (Pear and a few Brazil nuts)

Kolacja: Jajecznica na maśle z mozzarellą, papryka (Scrambled eggs with butter and mozzarella, pepper)

13 komentarzy:

  1. hmm z ricotty? jak smakowały?:) śliczne Ci wyszły, idealnie okrąglutkie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie bardziej delikatne od naszego tradycyjnego twarogu, z lekką nutą słodyczy. :)

      Usuń
  2. Och, knedle z ricotty, to musiało być przepyszne :) Przepis? Ślicznie proszę :)
    I miło, ja też dołączam do tej akcji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Knedle te robię zawsze na oko, w zależności od rodzaju twarogu i jego struktury. Ta ricotta była dość zwarta, więc wymieszałam ją (około 200g) z małym jajkiem, 2 bardzo czubatymi łyżkami kaszy manny oraz szczyptą soli. Lepiąc knedle zawsze zwilżam delikatnie dłonie wodą, dzięki czemu masa nie lepi mi się do rąk i można uformować całkiem zgrabne kulki. Następnie wrzuciłam je do gorącej, osolonej wody i po ich wypłynięciu gotowałam jeszcze ok. 4 minut.

      Usuń
  3. Woow, świetnie wykombinowane :)

    OdpowiedzUsuń
  4. poproszę o przepis! wyglądają idealnie. (;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis podałam w komentarzu powyżej. Oczywiście knedle można nadziewać dowolnymi owocami z odrobiną słodyczy bądź bez, wedle upodobań smakowych. :)

      Usuń
  5. no bardzo smaczny jadłospis , pychotka !
    to śniadanko jest genialne ;*

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny jadłospis, pełnowartościowo i przede wszystkim przepysznie! no i te zdjęcia... uwielbiam ich klimat <3
    ten makaron ryżowy z łososiem mnie mega kusi :D
    jak mi się uda dostać ten makaron ryżowy z brązowego ryżu to zrobię :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam taki firmy tao tao w almie, jednak jego cena jest dwa razy większa od białego, więc wybrałam zwykły. :) Wydaje mi się, że i tak to lepsza opcja od pszennego. Taki ryżowy jest bezglutenowy, przez co nie uczula i jest lżej strawny. Chociaż i tak uwielbiam zwykły makaron z pszenicy durum. A samo danie naprawdę godne wypróbowania, polecam. :)

      Usuń